Már közöltünk képeket a felfrissített megjelenésű Fiat 500X szabadidő-autóról, most pedig hivatalos lett az átalakulás, amelynél nemcsak az autóra költött pénzt a gyár, de a Universal Studiosnak is fizetett a „Vissza a jövőbe” jogokért, illetve Christopher Lloyd is megjelenik az időutazást mutató videó végén.

A forma megújulásának legfontosabb elemeként az új lámpákat emelik ki, felár ellenében teljesen LED-es fényszórók is kérhetőek, a korábbi xenon lámpáknál 20%-kal nagyobb fénykibocsájtású egységekkel a széria halogénlámpákhoz képest 90 km/h-s tempónál 4 másodperccel hamarabb lehet észrevenni az esetleges veszélyforrásokat. Az Urban változatnak új lökhárítókat készítettek, a Cross és City Cross modelleknél a védőlemezeknek tűnő betéteket alakították át. Összesen hétféle belső kialakítást kínálnak az anyagok (szövet/bőr) és színek kombinációjával, jobb fogású a kormánykerék, könnyebben leolvashatóak a számok a műszeregységben.

A motorkínálatban négy erőforrás nagyjából változatlanul – természetesen az Euro 6d-Temp előíráshoz igazítva a működését – folytatja. Az alapmotor 110 lóerős, a 95 LE/200 Nm, 120 LE/320 Nm és 150 LE/350 Nm teljesítményű 1,3, 1,6 és 2,0 literes dízelek SCR-katalizátorral (AdBlue befecskendezés) gyarapodtak.

Teljesen új generációhoz tartoznak benzines turbómotorok, amelyek 0,33 literes moduláris egységekből épülnek fel. A Firefly nevű erőforrásokat alaposan tesztelték, virtuálisan 75 ezer órát futottak, próbapadon 60 ezret, és autókba építve 5 millió km-t mentek már. A közteshűtő közel van az égéstérhez, és a MultiAir technológia (szabályozott szívószelep nyitási időpont és nyitvatartási időtartam) legújabb változata is szerephez jut. Az 1,0 literes változat 93 kg tömegű, teljesítménye 120 LE/190 Nm, hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval és elsőkerékhajtással kínálják, az 1,3-as négyhengeresnél 150 LE/270 Nm a maximum, ezt hatfokozatú duplakuplungos váltóval és összkerékhajtással adják, a szabványos fogyasztás 20 %-kal alacsonyabb a korábbi turbómotorkénál.

Új vezetőtámogató rendszerek is vannak a fedélzeten, a Táblafelismerő képes hatni a sebességkorlátozóra (automatikus limit-beállítás), a sávelhagyás-figyelő és a követési távolság-tartó (30 km/h felett dolgozik) is a szélvédő mögé épített kamera képének elemzésével dolgozik. A Uconnect fejegység legújabb, 7 colos érintőképernyővel dolgozó változata lehet a felfrissült Fiat 500X fedélzetén, amelyet összesen 14-féle fényezéssel – köztük matt árnyalatok is – lehet választani.