A látvány csalóka. Az átlaghőmérséklet -40 fok alatt volt végig A látvány csalóka. Az átlaghőmérséklet -40 fok alatt volt végig

Ezúttal nem a brit Top Gear autós műsor, hanem maga a Toyota küldte az Antarktiszra az Arctic Trucks cég által módosított Hilux pickupokat. A cél nagyon is nemes: a nem állandó jelleggel lakott kontinens környezeti terhelésének csökkentése.

Az Antarktiszon jelenleg speciális, lánctalpas járművekkel szállítják a kutatókat, a Toyota most azt bizonyította be, hogy van ennél egyszerűbb, és leginkább takarékosabb módja a szállításnak. Mostanáig egészen egyszerűen nem próbálkoztak meg ilyesmivel, mert nagyon extrém körülmények uralkodnak a déli földrészen. A november 10-december 5. közötti út -40°C átlaghőmérséklet és -56°C fokos csúcs mellett zajlott.

Négy autóval szállították a kutatócsapatot az antarktizi bázisra Négy autóval szállították a kutatócsapatot az antarktizi bázisra

Ráadásul nem csak a hőmérséklet, de a terep is nagyon kemény volt, ráadásul volt, hogy 3400 méteres magasságban mentek az autókkal. Ezek után az átlagfogyasztás 50 l/100 km-re jött ki, ami elképesztően kedvező. Hétköznapi körülmények között ez ugyan nagyon magas lenne, de a lánctalpasokhoz képest ez ötször-nyolcszor alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást jelent. Nem csak a kevesebb kipufogógáz miatt jelent ez nagy előrelépést, de anyagilag is – egy hordó benzin vagy gázolaj elszállításra az Antarktiszra 10 000 dollárba kerül.

Az Északi Sark után meghódította a Déki sarkot is a Toyota Hilux Az Északi Sark után meghódította a Déki sarkot is a Toyota Hilux

A 4600 km-es úton a Toyota dél-afrikai gyárában készített négy darab Hilux pickup vett részt, az extra futóművek és egyéb felszerelések miatt 2,2 tonnás önsúlyú járművek 1,5 tonnás terhelhetőséggel rendelkeztek és 3 tonnát vontathattak – ez jól jött, mert a felszerelések mellett minden egyes jármű 1280 liter üzemanyagot vitt magával. A háromliteres turbódízelt változatlanul hagyták.