Fel akarja gyorsítani a közlekedés elektromos átállását a Tesla, ennek érdekében hatékonyabbá teszi a termelést az összeszerelés átalakításával, az automatizálás növelésével. A még az idén megjelenő Cybertruck teherautó lesz az első, amely már 48 voltos elektromos rendszert kap, ez a jövőben általános lesz a márkánál.

Az autóelektronika 4. generációja nem olcsóbb lesz, hanem az elődjéhez képest kétszer nagyobb számítási kapacitású, a kamerák mellett radarokat is használ majd a vezetőtámogató rendszerekhez – még nem árulták el, mikor érkezik ez a technika. Jelenleg az autó elektromos-elektronikus rendszerének 85%-át készítik házon belül, a cél a 100% elérése. A fejlődés folyamatos, a Model 3 2018-as megjelenése óta például 17 kg-mal sikerült csökkenteni a kábelköteg tömegét az egyszerűsítések jóvoltából.

A Teslánál úgy számolnak, hogy 2030-ban már évi 20 milliós eladásnál tartanak majd, ennek elérésében nagy szerepe lesz a következő generációs alapnak, amely nagyobb szabadságot enged majd méret tekintetében, mint az aktuális. A műszaki alapot úgy alakítják ki, hogy azt új rendszer szerint hatékonyabban lehet majd összeszerelni – például az akkumulátorral együtt alulról emelik be a karosszériába az üléseket, nem az ajtónyílások keresztül kell azokat majd beszerelni. Még mindig az akkumulátor a villanyautó legdrágább alkatrésze, e téren állítólag áttörést ért el a Tesla az energiasűrűség növelése és a gyártási költség csökkentése terén, de konkrétumot nem árultak el ezzel kapcsolatban.