Augusztus 27-én, a Moszkvai Autószalonon lesz a világpremierje a Lada Vesta elnevezésű kompakt szedánnak, amelynek a sorozatgyártását 2015. szeptember 25-én kezdik majd meg. Addig pedig fokozatosan adagolják majd az információkat, a kocsi megjelenését kémfotó illetve kiszivárgott gyári rajz alapján már nagyjából ismerjük, és most már képet tudunk alkotni a belső térről is.

Modern formát mutat a számítógépes ábrázolás, a vezetőt analóg műszerek informálják, és igen, a hűtővíz-hőmérséklet is leolvasható. Igazi orosz autóról lévén szó kemény telekre is felkészítik a kocsit, a küllőn lévő kapcsoló szerint lesz majd kormányfűtés, a középkonzolon pedig látunk egy kapcsolót, ami talán extra motorfűtést (emelt alapjárat?) jelent. Az előválasztókar-mögötti két vakkapcsoló minden bizonnyal az ülésfűtésnek van fenntartva.

A technikai részletekről annyi ismert, hogy a motortérbe a Lada saját fejlesztésű, 1,6 literes négyhengerese kerül majd nyolc- (87 LE) és tizenhat-szelepes (106 LE) változatban, utóbbi robotizált váltóval is választható lesz, ebben az esetben már 114 LE lesz a teljesítménye. A 4410 mm hosszúságú karosszériát a Logan-től mindössze 1 mm-rel eltérő, 2635 mm-es tengelytávolságú padlólemezre építik fel, a kocsi hátuljában 480 literes csomagteret alakítanak ki. Az ötajtós, ferdehátú változat sorozatgyártása 2016. 13-ik hetében indul majd meg.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!