A Mercedes-AMG SL 43-asban debütál az AMG továbbfejlesztett, 2,0 literes turbómotorja, a 4 hengeres megkapja az F1-ben használt, elektromos rásegítésű turbófeltöltőt – a forgórészt nem csak a kipufogógázok, de szükség esetén egy villanymotor is hajtja (akár 170 000/perc fordulaton), ami sokkal jobb gázreakciót biztosít. A feltöltő és a villanymotor is be van kötve a motor hűtőkörébe.

Az elektromos meghajtású turbófeltöltővel megspórolják a külön elektromos légsűrítő beépítését (költség és hely), az ezen a blokkon most debütáló lágyhibrid rendszer miatt amúgy is megjelenő 48 voltos elektromos rendszert használják a meghajtáshoz. Az M139-es motorhoz szíjjal csatlakozó 14 lóerős villanymotor teljesítménye padlógázon hozzáadódik a benzines 381 lóerejéhez, de leginkább a motorleállító finom működéséért felel. A maximális nyomaték 480 Nm, ami széles tartományban (3250-5000/perc) a vezető rendelkezésére áll.

Hátsókerékhajtású a Mercedes-AMG SL 43-as, a 9 fokozatú duplakuplungos váltóval szerelt roadster 4,9 másodperces 0-100 km/óra sprintet tud a rajtautomatika jóvoltából, a végsebesség elektronikusan korlátozott 275 km/óra; nem is rossz értékek ezek egy üresek is 1810 kg tömegű autótól. Az alapmodellt egyedi első-hátsó lökhárítójáról, a kerek kipufogó-végződésekről ismerhetik fel a rajongók, alapáron 19 colos felnik kerülnek a kerékjáratokba, de a V8-as modellek 20 és 21 colos felnijei felár ellenében választhatóak.