Még 2012. januárjában mutatta meg először a nagyközönségnek az indiai DC Design az Avanti nevű sportkocsiját, majd idén februárban már a sorozatgyártású modellt is megismerhettük – igaz, leginkább csak a képek alapján, hiszen a pontos műszaki adatokkal egészen mostanáig adós maradt a gyártó.

Ennek ellenére a vásárlók nem nagyon fogták vissza magukat, látatlanban úgy eladták az első 500 darabos szériát, hogy a vásárlók tulajdonképpen azzal se voltak tisztában, pontosan milyen autót kapnak. A karosszéria hossza 4,55 méter, a szélesség 1,965 méter, a magasság 1,2 méter és 2,7 méter a tengelytávolság. Ennél azonban sokkal fontosabb lehet a hétköznapi közlekedés során, hogy az útviszonyokra gondolva 17 centis hasmagasságot hoztak össze a mérnökök. Ennek ellenére nem nagyon érdemes rögtön padkára mászni a DC Avantival, mert az elöl 255/35 R20, hátul 295/30 R20-as abroncsok könnyen kicsípődnek.

A karosszériáról annyit mondanak, hogy az egy térvázra épül, és hogy a külső borítóelemeket karbonból készítik. Az biztos, hogy nem spóroltak az anyaggal, hiszen 1580 kg a saját tömeg – a motor is „csak” egy négyhengeres, 2,0 literes Ford EcoBoost 250 LE/360 teljesítménnyel, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. A biztonsági felszerelések listája is meglehetősen rövid, mindössze blokkolásgátlót tartalmaz, légzsák nincs és nem is tervezik a bevezetését. A DC Avanti sikeréhez  hozzájárult a kedvező vételár is, az első példányokat 3,5 millió rúpiáért adták (13,9 millió Ft), de a márkakereskedők a rendelésüket most leadó ügyfeleknek már 3,8 millió rúpiás (15 millió Ft) árat mondanak, és azt, hogy leghamarabb 2014 második felében kapják majd meg autóikat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!