Első és legfontosabb változás a háromajtós karosszérián kívül az, hogy az összes Opel Astra GTC-ben alapfelszerelés lesz a HiPerStrut fantázianevű MacPherson első rugóstagos felfüggesztés, ami például az Insignia OPC-ben is szolgál. Ennek lényege, hogy kevésbé érzékeny a hajtási befolyásokra a felfüggesztés, ami nagyban javítja a vezethetőséget. A limuzinhoz/kombihoz képest elöl 3, hátul 4 centivel szélesebb a nyomtáv, a hasmagasság keréktől függően 10-15 mm-rel alacsonyabb, a hosszabb hátsó lengőkarok miatt pedig 10 mm-rel nőtt a tengelytávolság.

Igaz, az a modell, ahol igazából ki tudná használni az ember a futómű udását, az OPC még nem mutatkozott be, és egyelőre hiányzik a kínálatból a panoráma szélvédős változat is, de ami késik, nem múlik. Addig is itt van egy autó, amely a tényleg jó megjelenés mellett még praktikusnak is nevezhető. Csomagtartója 370-1235 literes lehet, utasterében a korábbival ellentétben már lehet pakolni is.

Jobban vezethető az Astra GTC a széria HiPerStrut első felfüggesztéssel. A tengelytáv 10 mm-rel nő az ötajtóshoz/kombihoz képest a hosszabb hátsó lengőkarok miatt Jobban vezethető az Astra GTC a széria HiPerStrut első felfüggesztéssel. A tengelytáv 10 mm-rel nő az ötajtóshoz/kombihoz képest a hosszabb hátsó lengőkarok miatt

A motorkínálat az 1,4-es szívómotorral (100 LE) indul, majd ennek turbós változatai (120 és 140 LE) következnek, kezdetben az 1,6-os turbó (180 LE) jelenti a csúcsot. Dízelből csak egy van, a 1,0 literes TDCI teljesítményét 165 lóerőre emelték, maximális nyomatéka (túltöltéssel) 380 Nm-re emelkedett. November elsején indul a sportos Astra forgalmazása.