108 éves az Alfa Romeo márka, és azt a majdnem kerek évfordulót arra ragadja meg a gyár, hogy felhívja a figyelmet a különleges autóira, és az azokban rejlő lehetőségekre. Az 510 lóerős biturbó motorral szerelt Stelvio és Giulia alapján Nürburgring Editiont kínálnak – az autón NRING jelvényeket helyeznek el –, a 4C Coupé alapján pedig Competizione, a 4C Spider alapján Italia nevű limitált szériát készítenek.

Nem véletlen, hogy a híres német versenypálya nevét használja az Alfa Romeo, hiszen a Stelvio Quadrifoglio jelenleg a leggyorsabb, sorozatgyártású szabadidő-autó a maga 7:51.7-es idejével, és a leggyorsabb, sorozatgyártású négyajtós szedán a Giulia a 7:32-es idejével – persze mindenki tudja, hogy nincs hivatalos rekord-nyilvántartás. Hosszú múltra tekint vissza az olasz márka és a német pálya kapcsolata, az 1932-es és 1935-ös Német Nagydíjat például egy-egy Alfa Romeo volánja mögött szerezte meg Tazio Nuvolari, 1966-ban egy Giulia Sprint GTA volt az első túraautó, ami 10 percnél hamarabb ment körbe a pályán, 1993. június 10-én Nicola Larini egy 155 V6 Ti-vel nyerte meg a DTM mindkét futamát.

A Stelvio Quadrifoglio NRING és Giulia Quadrifoglio NRING 108-108 példányban készül, közös vonás a Circuito Szürke fényezés, és a karbon műszerfalbetét, amelyen a sorszámot is megjelenítik. A szériafelszerelésen felül karbon-kerámia fékek, vörös cérnával feldobott karbonvázas Sparco kagylóülések, Mopar váltógomb, Alcantara kormány kerül a fedélzetre, és akkor ott vannak a sötétített ablakok, a Harman Kardon hifi, satöbbi. És persze ott van az 510 LE/600 Nm teljesítményű 2,9 literes V6-os biturbó, Lojális vásárlóknak ajánlják majd fel az autókat.

Hasonló megkötés nem szerepel a 4C különleges változatait taglaló részben, a Coupéból Competizione, a Spiderből Italia néven készítenek 108 példányban limitált szériát. A kupé matt Vesuvio szürke fényezést kap külön ide tervezett dekorációval – amiről lemondhat a megrendelő –, és elég sok karosszériaelemet egyszerűen csak lakkoznak, tehát azok látható karbon finist kapnak. Vörös féknyergeket látni az elöl 18, hátul 19 colos felnik mögött, középen kivezetett Akrapovič titánium kipufogó teszi teljessé a Competizione csomagot.

Misano kék fényezést kap a 4C Spider Italia, sárga féknyergeket látni az elöl 18, hátul 19 colos felnik mögött, sárga cérnát használnak az utastérben. Oldalt nagy méretű Spider Italia feliratot helyeznek el, és természetesen innen se hiányozhat a középen kivezetett Akrapovič titánium kipufogó. Az 1,75 literes, 240 lóerős turbómotorhoz nem nyúlnak, tehát a 0-100 km/h sprint 4,5 másodpercig tart, a csúcssebesség 257 (spider) vagy 258 (Coupé) km/h, az elérhető keresztgyorsulás 1,1 g, a maximális féklassulás 1,25 g.