Globális modellként a Ford Focus mindenhol megvásárolható, de azért igyekeznek a helyi vásárlói igényekhez alakítani a konstrukciót a mérnökök. Kína már korábban is saját orral – nagyobb méretű hűtőrács – kapta az aktuális modellt, a frissítés során megmarad ez az egyedi vonás, amihez csatlakozik egy újabb: mivel a kínai vásárlók ragaszkodnak a 4 hengerhez, a Ford leváltja az eddig arrafelé is kínált 1,5 literes, 3 hengeres EcoBoost turbómotort (174 LE), helyette pedig egy 1,5 literes, de már 4 hengeres turbómotort (177 LE) kínál majd a vásárlóknak. Új elem még, hogy a sportos ST Line mellett egy második, S Edition nevű sportos felszereltséget is bevezetnek. Mivel az új blokkal kicsit magasabb a szabványos átlag, ez nem fog eljutni Európába, ahol továbbra is kitart a 3 hengeres motor mellett a Ford.