Angolában is vannak ugyan aszfaltozott utak, de arrafelé rengeteg olyan hely van, amelyet csak földúton lehet megközelíteni. Ez utóbbi helyeken egy hagyományos, összkerékhajtású kisteherautó nem elég, mert egyszerűen nincs elég hasmagassága, a terepjárók utastere pedig nem elég tágas a betegek fekve történő szállításához.

Itt jön a képbe a Dacia gyár, amelynek Renault Technologie Roumanie nevű fejlesztőrészlege és  Romturingia karosszériaépítő (ahol például a meg nem vásárolható pickupot is elkészítették) vállalkozás, ahol az afrikai ország mentőszolgálatának igényeihez igazították a konstrukciót. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy 30 centivel megnyújtották a hátsó túlnyúlást és a tetőlemezt is lecserélték nagyobb belmagasságot eredményező darabra, és orvosi felszerelésekkel és egy hordággyal tömték meg az így létrejövő teret. Az autókat Romániában készítették el, onnan szállítják őket Afrikába, ahol aztán úttalan-utakon használják majd azokat mentésre.

Angolában Renaultként forgalmazzák az autót, ezért a márkajelzés Angolában Renaultként forgalmazzák az autót, ezért a márkajelzés

A gyári átépítés sokkal kecsesebb lett a francia BSE Ambulances cég munkájánál, a gyártól függetlenül dolgozó francia cég rögtön a Dokker hátfalát is rárakták a nagy hátsó résszel megbolondított karosszériára.

Franciaországban Dokker-befejezéssle készít Duster-mentőt a BSE Ambulances Franciaországban Dokker-befejezéssle készít Duster-mentőt a BSE Ambulances

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!