A bálna W140-es óta azon vannak a Mercedes illetékesei, hogy minél kisebbnek látszó S-osztályt kínáljanak, amely azért ugyanolyan kényelmes, mint a nagy előd. Most már nem tűnik olyan erőltetettnek a downsizing, mint korábban, mindez a márka új formavilágába illő megjelenésnek köszönhető.

Igaz, egyelőre csak két karosszériaváltozatot, a normál és a nyújtott tengelytávolságú lépcsős hátú modellt ismerhettük meg, de valószínűleg a jövőben várható kupé, kabrió és Pullmann változatok is dögösek lesznek. A hatalmas méretű hűtőrács gondoskodik arról, hogy nehogy a kedves tulajdonosnak le kelljen mondania a tekintélyről, vagy ahogy azt a legtökéletesebben a német szó jellemzi: überholprestige. Ehhez még hozzájön, hogy csak LED-es fényszórókkal készül majd az új Mercedes S-osztály, igaz, rögtön kétféle is lesz belőle, hiszen valamivel azért ki kell húzni némi extra pénzt a tehetős kuncsaftok zsebéből is.

Amilyen hatásosan palástolják az autó valódi méreteit kívül, annyira fantáziátlan a belső tér. A műszerfal formáját alapvetően meghatározza, hogy két hatalmas digitális kijelző helyettesíti a műszeregységet és a középkonzolt, de azért lehetett volna itt is játszani a vonalakkal. Bár lehet, hogy kifejezetten a vásárlók kedvére való lesz ez a kialakítás, itt legalább látszik, hogy a méret a lényeg. A downsizing szorítkozzon szigorúan csak a külső megjelenésre…

Kezdetben négy erőforrással kínálják a Mercedes S-osztályt, ebből kettő rögtön egy autóban van. Európában az alapmotor a 3,0 literes, 258 lóerős V6-os turbódízel, ezen kívül van még egy 3,5 literes szívó V6-os/elektromotor kombinációját használó hibrid 306 lóerős rendszerteljesítménnyel, és egy 4,7 literes, biturbó V8-as 455 lóerővel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!