Ha ez nem elég agresszív, a piros hangulatvilágítást kifelé is jelzi a ConnectedDrive tanulmány Ha ez nem elég agresszív, a piros hangulatvilágítást kifelé is jelzi a ConnectedDrive tanulmány

Elege lett a BMW-nek abból, hogy a Mazda már több mint két évtizede degeszre keresi magát a hátsókerékhajtású roadsterével. A Genfben bemutatásra kerülő Vision ConnectedDrive elnevezésű autó állítólag egy, a kínálatban a Z4 alá pozícionált roadster előzetese.

Ennek megerősítését vagy épp cáfolását természetesen hiába várjuk, de azért furcsa, hogy a BMW egy szót nem árult el arról, milyen erőforrás mozgatja (mozgatná, ha igazi lenne) az autót. Elektromotor? Az új háromhengeres dízel? Az 1,6-os turbómotor a Miniből? Erre a kérdésre még egy jó darabig nem kapunk választ.

Nem fordul a vezető felé a műszerfal, de azért elszigeteli őt az utastól Nem fordul a vezető felé a műszerfal, de azért elszigeteli őt az utastól

A BMW ConnectedDrive tanulmány egy olyan intelligens hálózat része, amelynek az autón kívül a sofőr és a környezet is benne foglaltatik. A vezető munkahelyét elválasztották az utastól, hogy a lehető legkevesebb zavaró hatással kelljen szembesülnie. A kis méretű szélvédő egyben a műszerfal is, hiszen az információkat ide vetíti ki az autó. Az utas a Passenger Information Display segítségével szórakozhat, ez egy olyan érintőképernyő, amelynek a felületét egy átlátszó zselészerű anyag borítja.

Ilyen izgalmas lehetne a Z4-nél kisebb BMW roadster, ha a cégvezetés is rábólintana Ilyen izgalmas lehetne a Z4-nél kisebb BMW roadster, ha a cégvezetés is rábólintana

Az autó egyébként nem csak utasterében, de a külvilág számára is tudatja a változtatható színű hangulatvilágítással, hogy épp milyen üzemmódban halad a sofőr – zöld az öko-mód, piros a sport-mód jelzése. A BMW tehát kitalálta azt a gombot, amire aktiválódik a „takarodj az utamból” lámpa.