A forróan perzselő európai nyarat követően egyértelműen felfrissülés következik a hétvégén, az időjósok ugyanis esőt jósolnak Spában a hétvégére. Nagyon kiegyenlített az idei mezőny, s nem valószínű, hogy valamelyik csapat olyan forradalmi újítással tér vissza a nyári szünetből, amellyel elhúzhat a mezőnytől. A szeszélyes időjárás okozta drámai 2010-es Belga Nagydíjat követően 2011-ben száraz körülmények között rendezték meg a futamot. Akkor a Red Bull megerősödve tért vissza a nyári szünetből, s kettős győzelmet aratott Sebastian Vettel és Mark Webber révén. A Red Bull párosán majdnem kifogtak gyorsan kopó abroncsaik, de végül pályafutása egyik legszebb kettős győzelmét gyűjthette be a vörös bika csapata.

A hétvégi belga futamon és a rá következő hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon nagyon fontos a csapatok számára a jó szereplés. Ez lesz a két utolsó európai futam a szezonban, emellett mindkettő nagy tradíciókkal és presztízzsel bíró verseny.. A tengerentúli futamokon már nem lehet nagy újításokat bevetni, így mindennél lényegesebb lesz a pontszerző helyek megszerzése Európában. A Magyar Nagydíj utáni szünetben kötelező volt bezárni az üzemeket, így kiemelkedő fejlesztéseket nem tudtak a csapatok végrehajtani autóikon.

A Pirelli a közepes és a kemény abroncsait viszi el Spába, s ezzel lehetővé teszi a pilóták számára, hogy tövig nyomják a gázt és ne kelljen az abroncsra vigyázniuk a verseny közben. Ez már csak azért is nagy szó, mivel ebben a szezonban az abroncskopás verseny közbeni menedzselése nagy hangsúlyt kapott, s sokszor volt úgy, hogy a papucsokon múlt a verseny végkimenetelének sorsa.

Spa királya

Michael Schumacher számára Spa az egyik legszerencsésebb hely. Itt debütált a Forma-1-ben, itt szerezte meg első győzelmét, világbajnoki címét és most 300. nagydíján áll majd rajthoz a belga pályán. „Spában olyan lenni, mint ha a nappalimban lennék. Számomra ez a világ elsőszámú versenypályája.” –nyilatkozta Schumacher, aki mindössze a második pilóta a földön, aki 300 Forma-1-es futamon vett részt. 2011-ben nem szégyenkezhetett a Mercedes, hsizen az ötödik és hatodik helyen ért célba két német pilótája, Michael Schumacher és Nico Rosberg.

A verseny és a pálya

A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot – arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Az eddig bal-jobb-balos buszmegálló egy jobb-balos sikánná vált. A gyors kanyarjai, mint az Eau Rouge, a Pouhon és a Blanchimont tették nagyon kedveltté a pályát. Jó hír a belga futam szerelmeseinek: az elkövetkező három évben is szurkolhatunk kedvenceinkért Spában, hiszen a verseny szervezői további három évre aláírtak az F1 vezetőivel. A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani. A 44-körös Belga Nagydíj szeptember 2.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot továbbra is Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 45,108 másodperc. 2011-ben kettős Red Bull győzelem született. A győztes Sebastian Vettel ideje 1:26:44.893 volt. A bronzérmes helyezés Jenson Buttoné (McLaren) lett.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!