Képzeljék el, hogy az Aston Martin valamiért úgy gondolta, hogy alig másfél év után leáll a Virage nevű autó gyártásával, és helyette bemutatta a 2013-as DB9-est. Nem mintha lenne bármi érdemi különbség az autók között, de hát a britek ragaszkodnak ahhoz, hogy igenis megéri az újdonságra váltani.

Mert nem kevesebb történt, minthogy megkapta az új Vanquish számára kifejlesztett hajtást az autó, és e közben a megjelenését is aktualizálták. Bármit is jelentsen ez utóbbi, hiszen halandó nem képes megállapítani a különbségeket.

Ami viszont érdemi változás, hogy a 6,0 literes V12-es teljesítménye 510 lóerő (+40 LE a korábbi DB9-hez és +20 LE a Virage-hoz képest). Széria a karbon-kerámia fék, a Touchtronic 2 robotizált váltó. Utóbbi áttételezését módosították, így a 100 km/órás sebességet 0,2 másodperccel hamarabb éri el az autó (4,6 s), de végsebessége 5 km/h-val alacsonyabb (295 km/h). Az utastérhez egyébként bevallottan nem nyúltak, ezzel akarják megkülönböztetni az új Vanquisht és a „hétköznapi” DB9-est. Mivel csak egy modellfrissítésről van szó, nem kell várni a kabrióra, az rögtön a októberi piaci bevezetéskor elérhető.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!