Fotó: Lővei Gergely

Ahogy élőben nézem az étterembe állított aquamarin-kék Touareget, az tűnik fel, hogy a hatalmas méretű hűtőrács ellenére se hat tolakodónak a megjelenése, már amennyire a foltos megvilágításban azt meg tudom állapítani. Dalnoki Balázs márkaigazgatóval gyorsan arra terelődik a beszélgetésünk, hogy bő húsz évvel ezelőtt az első számítógépünk még 486-os volt 14 colos monitorral, ma pedig már a Touareg műszerfalán is 15,2 colos érintőképernyő van – felár ellenében, hiszen alapáron „csak”9,2 colos a központi kijelző.

Az MLB Evo építőkészletre váltásnak köszönhetően mintegy 100 kg-mal csökkent a saját tömeg, miközben sokkal több kényelmi, biztonsági felszerelés elérhető, a négykerék-légrugózástól kezdve az aktív kanyarstabilizátorokon át az összkerék-kormányzásig. A legnagyobb show-t mindenképpen a csupa monitor műszerfal jelenti, amely Innovision fantázianévre hallgat. Pusztán hőtechnikai okokból került egy vágás a két nagyméretű üveglap közé, egy autó utasterében 70-80 fok is lehet, a karosszéria mozgása során pedig könnyen megrepedhetne az egy darab üveg. A másik márka-elsőség az éjjellátóé, amelynek képét a műszeregység jeleníti meg, illetve az oldalanként 128 darab diódával dolgozó IQ Light okosfényszóró automatikusan megvilágítja az érzékelt élőlényeket.

Akik szükségét érzik, Offroad-csomagot is választhatnak, ahol extra vonószemek, alsó védelem és különféle terepviszonyokhoz hangolt elektronikus beavatkozókat kap az ember, illetve 75 literes helyett 90 literes üzemanyagtankot. A légrugózás a +25 mm-es terep fokozat mellett +70 mm-es extra-terep fokozattal is rendelkezik, berakodáshoz a csomagtér jobb oldalán elhelyezett kapcsolóval -50 mm-re lehet állítani az autót.

A következő menetrend szerint indul az új Volkswagen Touareg forgalmazása hazánkban: a 286 lóerős dízelmotorral már konfigurálható a szabadidő-autó, a 231 lóerős dízel július végétől választható. 2019. márciusában érkezik a hazánkban is egyre fontosabb 340 lóerős benzinmotor, 2019. áprilisában pedig a 421 lóerős V8-as TDI is elérhető lesz. A rövid villámlátogatást tett előszériás példányt követően az első ügyfélautók július végén érkeznek meg Magyarországra.