Alaposan oda kell figyelnie annak, aki észre akarja venni a megújult Alfa Romeo Giulia vagy Stelvio modellt, hiszen annál szándékosan úgy alakították át a megjelenést a formatervezők, hogy ne lehessen észrevenni a változást. Módosították az alsó légbeömlőket, átalakult a Tribolo nevű pajzs formája, és alapáron adják a mátrix LED-es fényszórókat, amelyek 3-as osztásukkal megjelenésükkel az SZ Zagato-ra emlékeztetnek.

A használó számára a legfontosabb változás a teljesen digitális műszeregység érkezése, a Tonale-ben használt 12,3 colos képátlójú monitor kerül a Giulia és Stelvio műszerfalába; a Heritage megjelenés választásakor a kerek digitális műszerek alsó peremén fejjel lefelé jelennek meg a számok, mint a 60-as, 70-es évek autóinál. A műszeregységgel együtt megújult a fejegység is, immár online frissítésekkel is kezelhető a rendszer, és elérhető a Tonale-nál bejelentett NFT-technológia is, tehát az autó egyedi jellemzőit (karbantartások, futásteljesítmény, stb.) online-adatbázisban tárolják, az ellenőrzött és nem megmásítható autó-előélet magasabb használtpiaci értékben jelentkezik majd a gyár reményei szerint.

Műszakilag nincs nagy újdonság, a Giulia és a Stelvio alapmotorja a 2,2-es dízel 160 lóerővel és hátsókerékhajtással, van még 2,2-es biturbó dízel 210 lóerővel és 2,0 literes turbós benzines 280 lóerővel – utóbbiakat Q4 összkerékhajtással adják –, alapfelszerelés a 8 fokozatú automatikus váltó. A megújult modellek piaci bevezetésénél választható a Competizione limitált széria, amely matt világosszürke fényezést, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat és bőrrel bevont műszerfalat ad.