A BMW M GmbH tervei között nem szerepel, hogy újra kombikat készít, így az Alpina manufaktúra szabadon „garázdálkodhat” ebben a meglehetősen exkluzív piaci szegmensben. Az új 3-as Touring alapján készített B3 Touring 3,0 literes turbómotorját 462 lóerősre és 700 Nm nyomatékúra tuningolják, a váltó- és az összkerékhajtás vezérlését is áthangolják a vezetési élmény növelése érdekében.

A gyorsulás javítása érdekében önzáró hátsó differenciálművet és a rajtautomatika-funkciót is kapott az autó, pontos menetteljesítmény-adatokat nem közölnek, csak annyit, hogy a 0-200 km/óra gyorsulásra optimalizálására feküdtek rá, és hogy a csúcssebesség meghaladja a 300 km/órát. A felfüggesztést Eibach rugók, vastagabb stabilizátorok segítségével alakítják át, illetve az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat is átprogramozzák.

Elöl 395, hátul 345 mm átmérőjű féktárcsákat használnak négydugattyús nyergekkel, extraként lyuggatott tárcsák is kérhetőek különösen nagy hőterhelést elviselő betétekkel. Az új légterelők javítják a légellenállást és a hűtést, a sportkipufogó hangja sportosabb a gyáriénál. A gyári színskála mellett az Alpina egyedi zöld és kék színében is kérhető a B3 Touring, a felnik 19 vagy 20 colosak lehetnek.