Bo Inge Andersson két év alatt gatyába rázta a Lada autógyárat, de a 25 százalékban tulajdonos orosz állami Rostec holdingnak nem tetszett, hogy rengeteg beszállítót lecserélt és több tízezer embert kirúgott, úgyhogy mennie kellett. A hírek szerint a szintén a Rostec-érdekeltségbe tartozó beszállítóknál a kínai gyártású alkatrészeket új dobozba csomagolva adták el a Ladának – magukon az alkatrészeken rajta maradt a Made in China felirat, miközben a doboz büszkén hirdette annak orosz mivoltát… A Lada tavalyi rekord-vesztesége (880 millió euró) annak köszönhető, hogy az új beszállítók nem rubelben, hanem euróban és dollárban kérik a fizetést, így az árfolyam-kockázat az autógyárnál csapódik le. Carlos Ghosn ennek ellenére elégedett az átszervezéssel, sokkal jobb minőségben termel a Lada, érkeznek az új modellek is, és a jövőben a hatalmas kapacitási togliatti gyárat a Renault-Nissan konszern termelési központként fogja használni.

Szóval a korábban a Rostec-fennhatóságba tartozó Kamaz teherautó-gyárat gatyába rázó svéd üzletembernek mennie kellett, az utódot pedig a Lada 75 százalékos többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan nevezte ki: a Dacia irányítója, Nicolas Maure veszi át a Lada vezetői tisztségét április 4-től. A Faurecia és Valeo beszállítóknál kezdte karrierjét az 56 éves menedzser, aki 2000-től dolgozik a Renault-nak, ahol termelési igazgató is volt, jelenleg pedig a Renault romániai részlegét vezeti, ahová a Dacia autógyár is tartozik.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!