Július 5-én írták alá a megállapodást, amelyben a szerződő felek és tagjaik gépjármű-biztosítási szerződéses viszonyában felmerülő problémák szakszerű és gyors, megállapodásos rendezése, a fekete szervizek versenyelőnyének megszüntetése, a legális, adófizető gazdasági szféra támogatása a legfőbb célkitűzések.

„A feketegazdaság a legális szervizeknek több tízmilliárd forintos bevételkiesést, az államnak sok milliárd forintos ÁFA-, illetve vállalkozási nyereségadó kiesést és felmérhetetlen morális kárt okoz” – jelentette ki Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke. A felek megállapodtak abban, hogy a mindkét fél tagságát érintő kérdésekben, jogszabály- előkészítési, véleményezési és szakmai anyagkészítési munkájukban egyeztetnek. A közösen képviselhető álláspontot egymást támogatva, a nem egyeztethető témákat önállóan képviselik oly módon hogy sem ekkor, sem más alkalommal egymás jó hírnevét, szakmai hitelességét nem sértik, véleményét tiszteletben tartják. Az Autós Nagykoalíció és a MABISZ együttműködnek abban is, hogy Magyarországon valamennyi gépjármű rendelkezzék kötelező gépjármű felelősségbiztosítással.

KGFB-vel nem rendelkező gépjárművek Európában

Ukrajna 33,28 % Románia 15 % Görögország 10 % Horvátország 5-6 % Írország 5 % Nagy-Britannia 4 % Ciprus 2-3 % Luxemburg 2-3 % Magyarország 2,5 % Csehország 2,1 % Hollandia 1-2 % Belgium 1,5-1,9 % Észtország 1,4 % Szerbia 1,4 % Finnország 1% Dánia 0,1 % Svájc 0,05-0,1 %

„A Magyar Biztosítók Szövetsége évek óta komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy minden forgalomban lévő jármű rendelkezzen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással” – jelentette ki Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára. A jogszabályi szigorításoknak köszönhetően kissé csökkent a biztosítatlan járművek száma. Becsült arányuk a MABISZ GKI által kifizetett károk alapján megközelíti 2,5 %-ot, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) adatai is alátámasztanak. A MABISZ GKI évente mintegy 2 milliárd forintot fizet ki a biztosítatlan gépjárművek által okozott károkra. A két fél együttműködése nem vonatkozik semmiféle szerződéses viszony szabályozására, illetve biztosítási díjakkal, óradíjakkal, alkatrész-árakkal kapcsolatos, vagy egyéb, a versenyt befolyásoló vagy korlátozó megállapodások létrehozására.