Nem fából, hanem műanyagból készíti a vaskarikát az Audi, legalábbis az A6 Avant 2.0 TDI ultra változata esetén a fém csavarrugókat üvegszál-erősítésű műanyagból készült darabokra cserélik, javítva a rugózási komfortot és 4,4 kg-mal csökkentve a tömeget. Az igazán nagy újdonság itt a forma, korábban is használtak már műanyag rugókat, de csak laprugó formában.

A forma megújulása visszafogott, a sajtófotókon ugyan csak a Matrix LED-es fényszórót látjuk, de ez feláras extrafelszerelés, ezen kívül a hátsó lámpák LED-es dizájnja is megváltozott. A sort nem tudjuk tovább folytatni, hiszen nincs miről beszélni. Az kívülről nem jár látható változással, hogy felár ellenében itt is választható a lökhárító mögött láblendítésre automatikusa felnyíló csomagtérfedél. A belső térben új hangulatok jelentek meg, a legdrágább navigáció új grafikus processzort használ, az Audi connect kiegészíthető gyors LTE-kapcsolatra képes modullal.

Az A6-os sorozat alapmotorja immár az 1,8 literes TFSI 190 lóerővel, a 2,0 literes TFSI erősebb változatát meghagyták, a 3,0 literes kompresszoros V6-ost átdolgozták, teljesítménye 333 lóerő, a 2,0 literes TDI 150 vagy 190 lóerővel választható, az új generációs 3,0 literes V6-os TDI egy turbóval 218 vagy 272 lóerő teljesítményű, a biturbó 320 lóerőt tud, illetve a competition limitált szériában akár 346 lóerőt is. A biturbó dízel nyolcfokozatú automatikus váltót kap, egyébként hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy hétfokozatú, dupla kuplungos váltó közül választhatnak a vásárlók.

A modellsorozat többi változatánál is vannak változások. A szabadidő-autós hangulatú allroad quattro esetén az első-hátsó lökhárítóban lévő betét immár nem ezüst színűre festett műanyag, hanem rozsdamentes acél, a motortérbe a 3,0 literes V6-os erőforrások kerülhetnek, a légrugózás itt alapfelszerelés. Az S6 és az RS6-nál maradt a 4,0 literes, V8-as biturbó, 450 illetve 560 lóerős teljesítménnyel, és a nyolcfokozatú automatikus váltóhoz se nyúltak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!