Európából a csökkenő értékesítési darabszámok miatt búcsúzott a Kia Optima, de globálisan még jól fogy a típus, amelynek nemrég mutatták be a nemzetközi változatát. Most pedig itt vannak az első információk a kínai modellről, amely mindenből egy kicsit többet kap. A tengelytávolságot 50 mm-rel nyújtják meg, a teljes hossz 75 mm-rel nő, az első lökhárítót sportosabbra veszik nagy méretű alsó szellőzőnyílásokkal. Az utastérben módosítják a pohártartó kialakítását a váltókart helyettesítő forgókapcsoló mellett, és alapáron adják az egyébként feláras, nagyobb központi kijelzőt. Amíg a globális modell 2,0 literes szívómotort (160 LE/196 Nm, 6AT) és 1,6-os turbót (180 LE/265 Nm, 8AT), a kínai változat alapmotorja 1,5-ös turbó (170 LE/253 Nm, 7DCT), az alternatíva 2,0 literes turbó (240 LE/353 Nm, 8AT). A hibrid és plug-in hibrid változat megjelenésére még várniuk kell egy keveset a kínai vásárlóknak.