Az év első két havas futama nagy élmény volt a pilóták számára, de már nagyon várták a dél-amerikai futamot is, ahol feltöltődhetnek meleggel. A szezonnyitó Monte-Carlo Ralin nem született különösebben váratlan eredmény. Sebastien Ogier zsinórban hatodik, összesen hetedik győzelme borítékolható volt. Még akkor is, ha egy új autóval, egy Citroen volánja mögött szerezte meg az elsőséget. A Svéd Ralin Ott Tanak győzelme már nagyobb meglepetés volt, de azért az sem rengette meg a ralis társadalmat. Azt viszont nem lehet elvenni az észt pilótától, hogy ralis pályafutása során először vezeti az egyéni ponttáblát, s ezzel a sikerrel a háta mögött érkezik meg Mexikóba.

A Svéd Rali óta eltelt három hétben a csapatok kemény munkával teszteltek a szezon első murvás versenyére. Mexikóban forróságra, magas talajszint feletti magasságra (emiatt ritkább levegőre) és kemény murvás szakaszokra kell a mezőnynek készülnie. Mivel az Európán kívüli tesztelés még mindig tilos, ezért a mexikóihoz a lehető leghasonlóbb körülményeket keresték a csapatok és találták meg Spanyolországban. Az M-Sport Elfyn Evans-szel és Teemu Suninennel tesztelt a Barcelona feletti hegyekben. A Citroen Racing pilótái, Sebastien Ogier és Esapekka Lappi, két napot töltöttek Spanyolországban. A többiek sem voltak restek. A Toyota Gazoo Racing és a Hyundai Motorsport Almeria tartományba utazott el tesztelni.

A 2013-2015 közötti időszakban Sebastien Ogier zsinórban nyert Mexikóban, de két év kihagyást követően 2018-ban ismét ő állhatott fel a dobogó tetejére, s ezzel négyre tornázta fel a dél-amerikai országban szerzett sikereinek a számát. A francia pilótát még a nagy Sebastien Loeb sem akadályozhatta meg abban, hogy felálljon a mexikói dobogó legfelső fokára. A második helyen Dani Sordo vitte célba a Hyundait, harmadikként pedig a tavalyi mexikói győztest, Kris Meekét üdvözölhettük.

Sebastien Loeb idén is nagy vetélytárs lehet, bár ezúttal Hyundai-os színekben. Tavaly mindössze három ralin indult el a kilencszeres világbajnok, s abból ez volt az egyik. Nem véletlenül. Sokszor győzedelmeskedett itt, nagyon kedvére való ez a verseny. Zsinórban hatszor is a mexikói dobogó tetejére állhatott 2006-2012 között, úgy, hogy 2009-ben nem rendezték meg ezt a ralit.

A hétvégi lesz a szezon első murvás versenye, s ez nagy kihívást jelent az elsőként rajtolók számára. Köztudott, hogy a murvás utakon minél több autó megy végig, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. A havas Monte-Carlo Rali és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. A murvás futam igencsak megviseli majd az abroncsokat. A magas hőmérséklet pedig az autók motorját és hajtóműjét teszi próbára. Az utak felviszik az autókat egészen 2737 m-es magasságba, ahol a motorok kevesebb levegőhöz jutnak, így 20%-kal kevesebb erőkifejtésre lesznek képesek. Ez pedig kevesebb hibázási lehetőséget jelent.

A rali
A rali csütörtök este veszi kezdetét és a nyitószakasz egy utcai gyorsasági szakasz lesz. A pénteki és a szombati nap gyorsaságijai (beleértve a négy maratoni szakaszt is) különösen kimerítőnek ígérkeznek. Miközben a verseny útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralicsapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során. A szezon első murvás raliján eldől, idén kinek hogyan fekszik a murvás terep. A Mexikó Ralit még 2015-ben úgy alakították ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Idén ugyanakkor nem lesznek 40 km-t meghaladó gyorsasági szakaszok, de az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ nevű szakasz idén sem maradhat ki. A tavalyinál egy kicsit hosszabb, 31,57 km hosszú lesz, s majd 2700 méter magasan található s minden van rajta, ami különlegessé teheti: emelkedők, lejtők, hajtűkanyarok, gyors szakaszok, keskeny utak és egy sor egyedülálló kanyar. Az élvezetek fokozására itt kétszer is végigmegy a mezőny pénteken.

A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re észak-nyugatra található Mexico Citytől. A 21 gyorsasági szakasz együttesen 313,87 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 1003,49 km.

A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 47 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 40 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 31 pont
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 21 pont
5. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 19 pont
6. Sebastien Loeb (FRA) Hyundai WRT 18 pont
7. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 13 pont
8. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 12 pont
9. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 10 pont
10. Gus Greensmith (GBR) M-Sport Ford WRT 6 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 58 pont
2. Hyundai WRT 57 pont
3. Citroen WRT 47 pont
4. M-Sport Ford WRT 30 pont