A Jaguar XJ_e elnevezésű limuzinnal a fejlesztéseinek eredményeit mutatja meg az érdeklődőknek a brit márka. Nagy újdonság nincs, lényegében a Range_e elnevezésű autónál már használt elektromos részt kapta meg ez a luxusautó is.

A belső égésű motor egy 2,0 literes, négyhengeres turbós, az elektromotor 94 lóerő teljesítményű, a rendszerteljesítmény 334 lóerő. Utóbbi a nyolcfokozatú ZF automatikus váltóba van beépítve. Egy 12,3 kWh kapacitású, 159 kg tömegű lítium-ion akkumulátor gondoskodik az energiaellátásról úgy nagyjából 40 km-en keresztül, ezt követően a belső égésű motorra hagyatkozik az autó. Európai, azaz 3240V-os feszültségű hálózatról 4 óra alatt lehet feltölteni a telepet.

A hibrid hajtású Jaguar XJ_e egyébként igen tempós helyváltoztatásra is képes, a 100 km/órás sebességet kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt letudja, végsebességét 250 km/óránál korlátozza az elektronika. A gyár saját mérései szerint a szabványos mérési ciklus szerint 3,2 l/100 km az átlagfogyasztás. Egyelőre nem árulták el, mikor- vagy hogy egyáltalán tervezik-e az XJ_e piacra dobását.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!