A General Motors és a Renault még 1997-ben kötött haszonjármű-együttműködési megállapodást, amelynek keretében az Arena, Movano és Vivaro modelleket készítették közösen. Most, hogy a legnagyobb hazai vetélytársnak számító PSA Csoport lett az Opel és Vauxhall márkák tulajdonosa, érthető, hogy kifuttatják a haszonjárműves együttműködést. A brit Lutonban található üzemet átépítik annak érdekében, hogy ott már 2019-ben az EMP2-es padlólemezre épülő haszonjárművet készítsék, ezzel párhuzamosan a gyártási kapacitást is megnövelik 60 ezerről 100 ezer darabra. Ahogy a már piacon lévő Citroën Jumpy/SpaceTourer, Peugeot Expert és Toyota Proace típusok példája is mutatja, az Opel Vivaro harmadik generációja épp csak új lámpákat és hűtőrácsot kap majd, egyébként mindenben osztozik a testvéreivel, tehát három karosszériahossz közül lehet választani. Várhatóan mire az Opel Vivarot piacra dobják, a többi haszonjárműben is már az 1,5-ös dízel (90 vagy 115 LE) lesz az alapmotor, amelynek a 2,0 literes dízel (150 vagy 180 LE) lesz az alternatívája, és automatikus váltó is kérhető lesz utóbbihoz.