Jött, látott és győzött LeMans-ban a Ferrari 499P versenyautó, és az olaszok gyorsan kamatoztatják is ezt a sikert, legalábbis erre enged következtetni, hogy rögtön 4 új típusnevet is levédtek, ezek: 499 GTB, 499 GTS, 499 Speciale és 499P Modificata. Várhatóan az Icona különleges szérián belül kínálják majd a gépet, amelyek között lesznek közúton és csak versenypályán használható változatok is. Ha egyáltalán így dönt az olasz gyártó, és nem csak a biztonság kedvéért védte le ezeket a jelöléseket.

Addig is van egy kézzelfogható újdonság is a versenyautó-részlegtől, hiszen a márka legújabb egyedi autóját, a KC23-ast egy 488 GT3 Evo versenyautó alapján valósították meg. Az első ötlettől kezdve a mostani bemutatóig 3 év telt el, mert teljesen új karosszériát készítettek. Olyat, amelynél például fedelek borítják a hátsó sárvédőn található légbeömlőket, így parkoláskor – ha már normál hőmérsékletre hűlt vissza a technika – letisztult a megjelenés; szintén emiatt lett a nagy méretű hátsó szárny egyszerűen leszerelhető. Kétféle felnikészletet is kap a Ferrari KC23-as, a versenypályán száguldásra 18 colos „keskeny” kerekek szolgálnak slick abroncsokkal, normál autózásnál és felvételeken pedig az elöl 21, hátul 22 colos felniken jól néz ki az autó.

Nagy méretű, felfelé nyíló ajtókon át lehet megközelíteni az utasteret, ahol a 488 GT3 Evo versenyautó műszerfalát találjuk, megtartották a bukókeretet is, újdonság, hogy 3 kamera és 3, a tetőkárpiton elhelyezett monitor szolgál a hátralátásra. Azt nem részletezték, milyen specifikációjú 3,9 literes V8-as biturbó került a Ferrari KC23-as hátuljába, de mivel nem versenyautóról van szó, minden bizonnyal megszabadultak a szűkítőktől, úgyhogy közelebb lehet az utcai 488 GTB 670 lóerejéhez a teljesítmény, mint a versenyautó FIA-szabályok által korlátozott 600 lóerejéhez. Becslések szerint mintegy 10 millió dollárba kerülhetett a Ferrari KC23-as, amelyet először a Goodwood FoS-on láthat a nagyközönség, majd augusztus 1-október 2 között a maranellói Ferrari Múzeumban lesz kiállítva.