A Ferrari Finali Mondiali rendezvényen debütált a márka új, hosszú távú prototípus-versenyautója, a 499P-vel jövőre indulnak majd különféle bajnokságokban. A LeMans Hypercar kategóriának megfelelően felépített versenyautó belső égésű motorja 680 lóerős, az első tengelyre egy 272 lóerős villanymotort építettek; a szabályzat értelmében legfeljebb 680 lóerő hajthatja az autót, ennek megfelelően kell zsonglőrködni a motorteljesítményekkel.

A 3,0 literes V6-os biturbó ugyanazt a 120°-os hengerszöget kapta, mint a 296 GTB utcai autó és 296 GT3 versenyautó, de alapjában véve tervezték át az erőforrást. Jelen esetben nem segédkerethez csatlakozik, hanem a vázban szerkezeti tartóelemként kerül beépítésre a blokk, ennek megfelelően megerősítették annak kialakítását, illetve ahol lehetett, minden felesleges grammtól megszabadultak.

A fékezést by-wire rendszerrel oldják meg, azaz a sofőr által taposott pedál csak egy elektronikus jeladót kezel, az elektronika dönti el, mennyi fékenergia-visszatermelést (első tengelyen lévő villanymotor) illetve hidraulikus féket használ aztán a lassításhoz; persze a sofőr befolyásolhatja a beállítást a pályaviszonyoknak megfelelően. Az aerodinamikai csomag érdekessége, hogy mind a 4 kerékjárat felfelé nyitott, egyébként meg a lehető legegyszerűbb formákra törekedtek a fejlesztők, a Ferrari 499P dupla hátsó szárnyban ér véget.

Eddig 2 prototípussal mintegy 12 000 tesztkilométert tettek meg a Ferrari mérnökei és versenyzői, a homologizációt még az idén elvégzik, és a tervek szerint a WEC bajnokság első fordulóján, 2023 márciusának közepén megrendezésre kerülő Sebringi 1000 mérföldes versenyen lesz majd a debütálása a 499P-nek.