Több milliós lépcsőben emelkedett mostanáig a General Motors hibás kormánykapcsoló és rendetlenkedő kormányszervo miatti visszahívása, most épp 6,1 millió autónál tart a szám. Javarészt Észak-Amerikában forgalomba hozott autóról van szó, de Európa is érintett 7350 darab Opel GT által.

A gondot az jelenti a gyújtáskapcsolónál, hogy ha a tulajdonos nehéz tárgyat (kulcscsomó, egyedi kulcstartó) helyez a slusszkulcsra, akkor annak tömege a rázkódás miatt képes elfordítani a kulcsot, megszüntetve menet közben a gyújtást, a légzsákok ezt követően nem oldanak ki, és megszűnik a kormány rásegítése, ami megnehezíti a manőverezést. Számos baleset történt e miatt, és 12-en életüket is vesztették. A General Motors egyébként már régóta tudott a problémáról, és 2006-ban új gyújtáskapcsolót készített, azonban ezeket a javított példányok is érintettek a visszahívásban és az alkatrészcserében, mégpedig azért, mert az új alkatrész ugyanazon a cikkszámon fut, mint a hibás, így utólag már nem lehet megállapítani, hogy jó vagy hibás alkatrész van-e az autóba építve.

Érdekes módon a General Motors Company nemrég kinevezett vezetőjét, Mary Barra-t az amerikai törvényhozás különböző bizottságai is beidézték, hogy informálja őket a helyzetről – ez már csak azért is érthetetlen, ugyanis a probléma a 2009-ben csődbe ment, államosított General Motors Corporation idején merült fel, és jogilag az új cég nem felelős. Persze lehet, hogy ettől még a General Motors Corporation idején a fejlesztői részleget vezető Mary Barra személyes felelősségét megállapítják – egyelőre 235 000 oldalnyi irat áll a hivatalok rendelkezésére, és noha csak egy hete kezdték meg a munkát, már azt sejtetik, hogy a GM már nagyon korán tudott a problémáról, csak nem tett semmi -, de attól még az új General Motors anyagilag nem lesz felelősségre vonható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!