Amikor a Toyota 2021 decemberében rögtön 15 villanyautó-tanulmányt prezentált, a közepes méretű pickupjának akkumulátoros-elektromos változatát is megmutatta – a bal felső sarokban látható a fehér színű jármű. Azt rögtön Tacoma-ként kezdték emlegetni, de könnyen lehet, hogy a Hilux lehetséges utódát is tisztelhetjük az autóban, hiszen a brazil védjegy-hivatalból származnak a végleges – belső égésű motorral szerelt megjelenést – mutató ábrák, márpedig ezen a piacon nem a Tacoma, hanem a Hilux az ügyeletes pickup.

Korábbi hírek alapján azt tudjuk, hogy a Landcruiser és a Tundra alatt is használt TNGA-F nevű alvázra építik fel ezt a platós kisteherautót, amelyet Észak-Amerikában 2 hajtással forgalmaznak majd: az alapmodellbe 2,4-es turbómotor kerül (269 LE/420 Nm), a csúcsmodell ezt öntöltő hibrid hajtás részeként kapja meg, a rendszerteljesítmény kb. 350 LE/550 Nm lesz. Ezen kívül még akkumulátoros-elektromos hajtás is választható lesz – azt 2021 decemberében legkésőbb 2025-re ígérték. Ha ez lesz a Hilux utód is, akkor a 2,8 literes turbódízelre is számíthatunk, hiszen a világ sok részén még mindig a dízel a megkerülhetetlen hajtása az ilyen haszonjárműveknek.