Szultán, Esmeralda, Rickymartin és Tappancs alkotja a házőrző-falkát a Nimród Performance dunaújvárosi telephelyén, ahol alig maradt nyoma annak, hogy egykor a teljesen más vásárlóközönséget megszólító Škoda márkával foglalkoztak. Mi azért mentünk oda, hogy a Genfi Autószalon előtt megismerjük a tuningcég/egyedi autókat építő vállalkozás legújabb alkotásait, amelyekről azonban csak most, a svájci seregszemle megnyitója után adhatunk hírt – amikor két évvel ezelőtt a Nimród idő előtt hírt adott legújabb alkotásairól, a Mansory tuningcég ellopta néhány ötletét…

Fotó: Lővei Gergely Fotó: Lővei Gergely

Bader Al Roudhan, az ügyvezető és ötletgazda elképzeléseit magyar szakemberek segítségével valósítják meg, a számítógépen készített 3D-s tervek alapján külföldön készítik el karbonból az új karosszériaelemeket és kiegészítőket, majd itthon rakják össze az autókat. Az egyedi megjelenés a specialitásuk, úgy találnak új vonalakat és formákat a karosszériákon, hogy azok tökéletesen illeszkednek a gyári vonalvezetésbe.

A Concorde fantázianevű alkotás eredetileg Ferrari 458 Italia volt, amelynek átépítéséhez a Katyusha nevű átépítés adta az ihletet, végül mégis teljesen egyedi lett a megjelenés. Egyedül a hátsó sárvédőket hagyták változatlanul, de azért ide is került egy nagy méretű légterelő, ami a két oldalt köti össze a tető felett átívelve. Sokat keresték a megfelelő fóliát, végül egy selymes kék darabot választottak, amely a napfényben lilás színben játszik.

A Le Mans annyira új, hogy nem is készültek el vele látogatásunk idejére, akkor is még az utolsó simításokat végezték a Ferrari 488 GTB-n – velünk egy időben készültek a hivatalos fényképek is, másnap pedig már kamionba rakták a kocsikat, hogy elindítsák őket Genf felé. Futásteljesítménye becsült 30 méter, a tréler és a műhely között ekkora volt a távolság, szóval rögtön szétszedték és elkezdték a korábban már megtervezett és megsütött karbon elemek felrakását. Az orr mellett a hátsó részt is megnyújtották, szürke-narancs fólia dekorral emelik ki a vonalakat.

A Lamborghini Avantador alapján készül az Avanti Rosso nevű alkotás, amelyet tovább építettek, és idén már Avanti Toro a neve. A karosszéria orrán dolgoztak sokat, a széleken kitüremkedő sárvédők mellett a megnyújtott orr alsó részén alakult át a légbeömlő. Az első tesztek – 300 km/h-s tempóval száguldás – alapján a tetőre helyezett, a motortérbe levegőt szállító légcsatorna rögzítését további 8 csavarral megerősítették. Átformálták a motorháztetőt is, amelyben továbbra is ott sorakoznak a piros színű világító elemek – az idő rövidsége miatt nem készült el a karbon panel, úgyhogy egyelőre üvegszálas műanyag ez a burkolat -, a hátfalon piros minta került a szellőzőnyílásokba.

A Nimród műhely nem szeretné, ha az Avanti Toro a lángok martalékává válna, ezért a saját fejlesztésű, középen kivezetett kipufogót gondosan körbevették a lökhárító kigyulladását meggátló acél burkolattal. A motorhoz nem nyúltak érdemben (épp csak a kipufogót cserélték le és a motorvezérlő elektronikát írták át, így 700-ról 780 lóerőre nőtt a teljesítmény), ez azért volt fontos, mert így megmaradt a gyári garancia, az összes tuningalkatrész leszerelhető, pár napos szereléssel visszaépíthető gyári állapotúvá a Lamborghini.

De nem csak a Genfi Autószalon látogatói találkozhatnak a Nimród Performance legújabb alkotásaival, azok a svájci seregszemlét követően pár nappal már Budapesten, az AMTS kiállításon is megtekinthetőek lesznek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!