Nem klasszikus értelemben vett startup a JSC Kama nevű orosz cég, hanem a Kamaz teherautógyár projektcége, amelynek a feladata egy villanyautó kifejlesztése – ennek köszönhető, hogy Oroszország-szerte 12 telephelyen egyszerre mintegy 500 mérnök dolgozik a konstrukción, és ebbe beletartozik egy saját operációs rendszer kifejlesztése is, amely nyílt forráskódú lesz, lehetőséget teremtve arra, hogy különböző alkalmazásokat készítsenek rá a gyártól független vállalkozások is.

Az Atom néven most bemutatott prototípusról annyit tudni, hogy annak megjelenését a Kamaz teherautógyárnak korábban dolgozó olasz Torino Design nevű stúdió készítette, a műszerfal helyett a kormány helyezték el a vezetőt informáló kijelzőt. A karosszéria hossza 3995 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1615 mm, 5 ember befogadására alkalmas az utastér. Az akkumulátor-kapacitást nem árulták el, de azt igen, hogy 500 km-es hatótávolságot céloztak meg, és hogy a telepet a Roszatom leányvállalata, a Renera készíti majd.

A most bemutatott tanulmányautót 2024 végén követik majd az előszériás példányok, amelyek között már speciális modellek is lesznek – taxi, illetve autómegosztás-szolgáltatásra specializálódott modellekre kell gondolni –, és 2025-ben indul majd a sorozatgyártás. A Kamaz tervei között szerepel, hogy ezt a technikát felhasználva az Atom-nál nagyobb méretű villanyautókat is készítenek majd. Ennek az autónak a szériaváltozatát készítették volna a Magyarországra tervezett gyárban, amely az orosz háborús agresszió miatt bevezetett szankciók miatt nem fog megvalósulni.