Az újra Spyker néven futó befektetőcsoport pert indít a General Motors ellen, szerintük ugyanis az amerikai cég jogtalanul akadályozta meg a Saab autógyár értékesítését a kínai Youngman-nek, amelyet követően csődbe ment a cég. Kétmilliárd dolláros adóssága van a Saab-nak, és ennek az összegnek csak a töredékét fedezi majd az, hogy a kínai-japán hátterű NEV megvásárolja a gyárat és a régi 9-3-as gyártási jogát.

Utóbbi esetben egyelőre csak szándéknyilatkozatot írtak alá, a végleges szerződés szentesítése illetve a pénz kifizetése még nem történt meg. Elképzelhető, hogy ezt is befolyásolja majd a most indított per.

670 milliárd a tét, ennek harmada a Spyker zsebében marad

A Victor Muller által vezetett befektetők 3 milliárd dolláros kártérítést követelnek a General Motorstól, ebből a pénzből ki tudnák fizetni a Saab adósságait, és még maradna is nekik úgy 1 milliárd dollár. A Spyker állítása szerint a GM nem akadályozhatta volna meg a Saab eladását a Youngman-nek arra való hivatkozással, hogy nem akar magának konkurenciát teremteni a kínai piacon. Az amerikaiak kezdettől fogva azt akarták elérni a lépésükkel, hogy csődbe menjen a Saab, és ezzel egy, a Spyker, a Saab és a Youngman közötti jogügylet létrejöttét akadályozták meg, és így nem sikerült átszervezni az autógyár működését és tartósan fenntarthatóvá tenni azt. A perben a Spyker és a Saab Automobile AB a felperesek, az anyagiakat a Spyker állja, amiért cserébe majd a per megnyerése esetén a kártérítésből jelentős – a korábban már említett 1 milliárd dollár – üti majd a markát. A Spyker egyébként december, azaz a Saab Automobile csődvédelmének elindítása óta dolgozott a per előkészítésén.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!