Az Egyesült Államokban már régóta próbálkoznak a repülőautó megalkotásával, azonban arrafelé túlságosan is a repülőgépek felől közelítik meg a kérdést. A holland PAL-V nevű társaság inkább a helikoptert vette alapul. A Personal Air and Land Vehicle, azaz személyes használatú légi és szárazföldi jármű a cégnév jelentése, az első modelljük neve meg találóan One, azaz egy.

Autóként ráadásul nem egy esetlen, bukdácsoló szörnyűség a PAL-V One, hanem egy igazi sportkocsi, amely kanyarban még képes bedőlni is a különleges hátsó felfüggesztéseinek hála. A jármű már túl van az első sikeres tesztrepülésén, ami azért is fontos mérföldkő, mert a levegőben a rotoron kívül légcsavarral is hajtja a járművet, ezek és a hátsó függőleges vezérsíkok munkáját számítógépek vezérlik, azaz by-wire vezérlésű a szerkezet a levegőben.

Közúton a 680 kg tömegű háromkerekű 180 km/órás csúcssebességet tud elérni, a 100 km/órás tempóra 8 másodperc alatt gyorsul fel. A felszálláshoz 50 km/órás sebesség és egy 165 méter hosszú egyenes útszakaszra van szüksége, a levegőben is 180 km/órás tempót tud elérni, a hatótávolsága 350-500 km – és ez most légvonalban értendő.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!