Jelenleg is több mint száz darab, már Kecskeméten gyártott Mercedes személygépkocsi járja a hazai utakat, a volán mögött a gyár tesztpilótái ülnek, aki különösen odafigyelnek minden apró zörejre, hiszen nem egyszerűen egy új modell, hanem egy egész autógyár teljesítményét kell megítélniük.

Ingo Fröhlich-et, a Mercedes-Benz Hungária vezetőjét arról tájékoztatta Frank Klein, a kecskeméti beruházás irányítója, hogy jól vizsgázott a gyár, semmilyen hibát nem tapasztaltak az előszériás daraboknál, amelyekről elmondható, hogy az utolsó csavarig megegyeznek azokkal, amelyet Raststattban raknak össze a rutinos kollégák. Ez egyben azt is jelenti, hogy a tervek szerint halad a kecskeméti gyár beüzemelése, amely akár hétfőn is megkezdhetné a termelést – de nem fogja. Van néhány olyan belső minőségbiztosítási szabály a Mercedes márkánál, amelyek végrehajtása még eltart egy darabig, de ezt így is tervezték. Ha minden jól megy, március végén már elkészül az első, vásárlónak szánt autó a gyártósoron, amelyet természetesen majd megünnepelnek, és ennek kapcsán lesz egy második piaci bevezetése is a Mercedes B-osztálynak hazánkban.

Árváltozásra nem kell számítanunk, az újdonság tavaly novemberi piaci megjelenésénél már úgy állapították meg a fogyasztói árakat, hogy bele volt kalkulálva a hazai gyártás. Arról nem is beszélve, hogy a jogszabályi változások miatt a B-osztály ára is csökkent az évfordulóval. A Kecskeméten éles körülmények között legyártott harmadik autót a Közlekedési Múzeum kapja majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!