Már rendelhető a Mazda első villanyautója Európában, az MX-30 névre keresztelt kompakt autó első példányai majd 2020 második felében érkeznek meg kontinensünkre. A Skyactiv padlólemezre egy háromajtós – az utasteret kétszárnyú ajtókon át lehet megközelíteni – ferdehátú karosszériát rajzoltak, a hagyományos modellektől eltérő, kissé szögletesebb vonalvezetéssel. Azért engedhették meg a nagy ajtónyílást, mert az akkumulátor tartó eleme a karosszériaváznak, növeli a merevséget.

A karosszéria hossza 4395 mm, szélessége 1795 mm, magassága 1570 mm és 2655 mm a tengelytávolság, ezzel az MX-30 szinte pontosan akkora, mint a szintén új CX-30-as szabadidő-autó. Az utastérben valódi bőr helyett vegán alternatívát (műbőr) használnak, a lebegő középkonzolnál pedig parafát használtak. A vezetési élményt itt is előtérbe helyezték, ezért nem kapott nagy és nehéz akkumulátort az autó, a 35,5 kWh kapacitású teleppel WLTP-szabvány szerint 200 km a hatótávolság, ami a japánok megítélése szerint bőven elég kontinensünkön, ahol napi átlag 48 km-t tesznek meg a felhasználók.

A vezetési élmény növelésének része a speciális hanggenerátor, amely a motor és az autó dinamikája alapján módosítja a bejátszott hang frekvenciáját és nyomását is, a villanymotornak köszönhetően a G-Vectroing Control nevű funkció több lehetőséget ad a mérnököknek a beavatkozásra. Nem kell egyébként aggódni a mindössze 200 km-es hatótávolság okán, hiszen ne feledjük, még úgy egy év van a Mazda MX-30 forgalmazásáig, addig még bőven van idő bejelenteni a Skyactiv-W elnevezésű, Wankel-motoros hatótávnövelőt.