Az Audi A1-es volt az ingolstadtiak legtartósabb próbálkozása a kisautó-kategóriában, az 50-es csak négy, az A2-es hat évet volt piacon, ehhez képest a 2010-ben piacra dobott A1-es már a második generációjánál tart. Azonban ahogy azt Marcus Duessmann az Automotive News Europe újságnak elárulta, nincs jövője a típusnak, mert nem lehetne olyan áron adni az elektrifizált modellt, hogy az versenyképes legyen a piacon. A modell búcsúja annak is betudható, hogy azokon a piacokon, ahol még 2030 után is számottevő lesz a belső égésű motorral szerelt autók eladása, tehát Észak-Amerikában és Kínában, az A1-es nem kapható. Azt nem árulta el az Audi vezetője, hogy mikor ér véget az A1-es pályafutása, de mivel már túl van a félidei frissítésén a típus, már nem lehet sok hátra; a márka belépőmodelljének a Q2-es szabadidő-autó, annak is a második generációja szolgál majd a jövőben.