2024-ben dobja piacra a Daimer Trucks a Mercedes-Benz márka alatt az akkumulátoros-elektromos eActros LongHaul nyergesvontatót és eActros 300-as teherautót, amelyek prototípusait most épp Finnországban tesztelik extrém hőmérsékleti körülmények között. Az akár -25°C-os külső hőmérsékleten vizsgálják az elektromos rendszer komponenseinek működését, és esetleges további optimalizálásról döntenek, például az elektromos járművek külön nagy teljesítményű kabinfűtést kapnak.

Az akkumulátoros-elektromos eActros 3 darab, egyenként 112 kWh kapacitású akkumulátort kap, ami a gyakorlatban (részleges terhelés, 20°C-os fokon történő áruterítés) 220 km-es hatótávolságra elég, az eActros Longhaul egy feltöltéssel 500 km megtételére lesz képes az ígéretek szerint.

Az Egyesült Államokban még nem az akkumulátoros-elektromos átálláson dolgoznak a Daimler Trucks mérnökei, hanem egy Cascadia nevű kamion teljeskörű átépítésével azt példázzák, milyen megoldásokkal lehet a meglévő dízelmotoros jármű fogyasztását csökkenteni. A Super Truck II-es különösen áramvonalas motorháztetőt kapott, és az NHTSA külön engedélyével a külső tükrök helyett kamerákat-monitorokat használ, és vannak aktív aerodinamikai elemek, ami a gyorsforgalmi utakon megtöltik a fülke-pótkocsi közötti függőleges és vízszintes réseket.

A motorháztető alá szerelt 13 literes Detroit Diesel erőforrásról pontos számok említése nélkül azt mondják, az a Freightliner eddigi legtakarékosabb hajtása, ami kettős hűtőkört, soros biturbó feltöltést kapott, terhelésfüggő olajozással. A váltó 13 fokozatú, a hajtás gyorsforgalmi úton automatikus átvált 6×2-es meghajtásra, egyébként 6×4-es a hajtásképlet. Az elektromos rendszer 48 voltos, az elektromos klíma a motor járatása nélkül is tudja temperálni a fülkét, van indítógenerátor is, így vitorlázni (motorfék üzemben lekapcsol a dízelmotor) is tud a Super Truck II, egyediek a különösen alacsony gördülési ellenállású Michelin abroncsok.

A 2009-ben USA állami támogatással megépített Super Truck-hoz képest 5,7%-os fogyasztásmegtakarítást értek el az aerodinamikai hatékonyság 12%-os növelésével és a gördülési ellenállás 12%-os csökkentésével. A Freightliner mérnökei egyébként már a Super Truck III-ason dolgoznak, ami egy tüzelőanyagcellás áramforrású vontató lesz.