Ha nem is forradalmiak a változások, de a Lada lecserélte a befecskendezést a saját fejlesztésű, 1,6 literes 16 szelepes négyhengeres motorján, aminek következtében annak teljesítménye 98-ról 106 lóerőre emelkedett.

A nyomaték értéke minimálisan változott, 145 helyett 148 Nm a maximum, de az 1000-2500-as fordulatszám tartományban a korábbihoz képest 10 százalékkal nyomatékosabb a négyhengeres. Ennek megfelelően módosították az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételezését, hogy alacsonyabb fordulaton – és így takarékosabban – működjön az erőforrás. A tulajdonosoknak azonban fel kell készülnie arra, hogy a magasabb teljesítmény miatt magasabb gépjármű-adó kategóriába is kerül az autójuk. Már gyártják a modernizált négyhengerest, amely májustól kerül a Priora, Granta és Kalina típusokba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!