Amikor a Citroën elhatározta, hogy Wankel-motoros autók gyártásába kezd, nem akarta rögtön megkockáztatni, hogy nagyszériás autóval kísérletezik, ezért a Heuliez segítségével 267 darab prototípust épített M35 néven.

A később GS Birotor néven forgalmazott autójának hajtásláncát tesztelte ilyen formában, de a sorozatgyártású autó se lett sokkal sikeresebb a prototípusnál, hiszen mindössze 847 darabot tudott eladni , és minőségi problémák miatt ezek túlnyomó többségét vissza kellett vásárolnia a gyárnak, majd bezúzta azokat.

A Citroën Ami alapjára felépített M35-ösök a 107 lóerő teljesítményű erőforrás mellett még hidropneumatikus felfüggesztést is kaptak, és az összes közös vonása hogy sokat használták őket. A gyár olyan hűséges ügyfeleket választott ki tesztelőnek, akik legalább 30 000 km-t autóztak egy év alatt, a most eladásra kínált M35-ös karosszériája is több sérülés nyomát viseli, és a korrózió is jelentős.

A nyolcvanas évek közepén egy roncstelepen találtak rá az autóra, majd onnan egy Hollandiába került, ahol összesen 25 példányt gyűjtöttek össze, és most folyamatosan kiárulják azokat, hogy újra a közutakon fussanak azok. A 112. példánynak a forgalomba helyezése a Citroën Conservatoire által kiadott igazolással lehetséges, szóval a helyreállítást követően még a papírmunkával is lesz egy-két köre a jövőbeli tulajdonosnak. Talán ez indokolja, hogy olcsó, 2,9-3,8 millió Ft-os leütési árat becsülnek az autónak.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!