Nagy-Britannia az elsők között vezetett be villanyautó-vásárlási támogatást, 2011-től 5000 fontot adtak a 32 000 fontnál olcsóbb villanyautót vásárlóknak, amit egészen 2021 elejéig fenntartottak, amikor megfelezték az összeget, 2021 decemberében pedig további 1000 fontot elvettek ebből. Most pedig arról döntött a kormányzat, hogy a fennmaradó 1500 fontos támogatást is megszüntetik azonnali hatállyal – a már megkötött szerződésekhez még odaadják a pénzt –, az erre a célra a költségvetésben elkülönített összeget pedig inkább az elektromos töltő-infrastruktúra fejlesztésére költik. A hivatalos indoklás szerint a villanyautók piaca beindult, nincs szükség további támogatásra – ebben szerepet játszik az is, hogy a személyautók és könnyű haszonjárművek 2030-tól már csak akkumulátoros-elektromosak lehetnek, a 26 tonna alatti haszonjárműveknek 2035-ben, a 26 tonna felettiek 2040-ben következik be az átállás –, helyette a jelenleg is kihívásokkal küzdő töltő-infrastruktúra fejlesztésének támogatására költik a forrásokat.