A kínai Nio középső szabadidő-autója az ES7-es, amely 4912 mm-es hosszával, 1987 mm-es szélességével, 1720 mm-es magasságával és 2960 mm-es tengelytávolságával a nagyobb méretű darabok közé tartozik. Gazdag a felszereltség, a fel-a-fejjel kijelző nagy területet használ az aktív információk (navigáció, segédek) megjelenítésére, az utasoknak a jármű által vezérelt virtuális valóság szemüveg teszi lehetővé a szórakozást. Az első sorban szellőztethető, masszázsfunkciós foteleket találunk, a hátsó sorban a támla dőlésszöge elektromosan állítható 23-31°között. Azt akár szó szerint is lehet venni, hogy második otthonként is használható az utastér, hiszen „Kemping” módban egész éjszaka aktív légkondicionálóval, zárt ablakok mellett lehet aludni az utastérben, a gyári adapterrel 3,3 kW teljesítménnyel tud elektromos készülékeket működtetni az akkumulátor, és villanyautók között jónak számít a 2,0 tonnás vontatási limit.

Egyedül 2 motoros összkerékhajtással, 653 LE/850 Nm rendszerteljesítménnyel adják a Nio ES7-est, ami 3,9 másodperces 0-100 km/óra sprintre teszi képessé a szabadidő-autót. Háromféle akkumulátor-kapacitás közül lehet választani, a 75 kWh-os 485 km-es, a 100 kWh-s 620 km-es, a 150 kWh-s 850 km-es hatótávolságot biztosít. Alapáron adják a légrugózást az adaptív lengéscsillapítással, a Brembo fékrendszert, és az 50:50%-os tengelyek közötti tömegeloszlással jó vezethetőséget ígérnek. A vezetőtámogató rendszer összesen 33 érzékelőt használ, köztük 1 lézeres letapogató, 7 darab 8Mp-es kamera, 4 darab 3 Mp-es különösen fényérzékeny kamera és különböző radaros érzékelők vannak, a gyár szerint nem csak gyorsforgalmi utakon, de városban is képes az önvezetésre a Nio ES7-es, amelynek indulóára Kínában 468 000 jüan, azaz 26,5 millió Ft.