Újabban egyre többen panaszkodnak arra, hogy a gyártók által közölt fogyasztási adatok köszönőviszonyban sincsenek azzal, amit a valós életben tapasztalnak. Ez annak köszönhető, hogy az autógyárak a törvényben előírt fogyasztásmérési ciklusra optimalizálják autóikat. A német ADAC autóklub megelégelte ezt, ezért már az újfajta WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) módszer szerint mér, ráadásul a CO2-kibocsájtás meghatározásakor az üzemanyag előállítása során keletkezett kibocsájtást is beleszámolják az értékbe. Elektromos autóknál például a német értéket (1 kWh áram előállítása során 563 g CO2 keletkezik) veszik figyelembe.

A fogyasztók számára ez azt jelenti, hogy a valós értékhez sokkal jobban közelítő fogyasztásértéket kapnak, ami esetenként több mint harminc százalékkal magasabb a jelenlegi európai szabványos fogyasztásnál. Már több, mint 1300 autót megvizsgált az ADAC az új mérési módszerrel, az eredményeket ezen a német nyelvű weboldalon lehet böngészni.

Itt például megtudható az is, hogy az automata váltós BMW 328i a szabványos 147 g/km helyett 192,7 g/km-es CO2-kibocsájtást ért el az ADAC EcoTest-en, ami 31 százalékos eltérés. Azért emeltük ki külön a bajor autót, mert annak fogyasztásával most az Atlanti Óceán túlpartján is gond van: a BMW által mért 24/36 mpg-s (9,8/6,5 l/100km) fogyasztását a hivatal az általa megismételt teszten nem tudta elérni, ezért 23/33 mpg-re (10,2/7,1 l/100 km) csökkentette a hivatalos fogyasztási értéket. Mégse valószínű, hogy az Európai Unióban hamar elterjedne az új, felhasználóbarát, reálishoz jobban közelítő fogyasztásmérési módszer, mivel az Unió által az autógyárak számára megszabott CO2-kibocsájtás csökkenést az európai szabványos ciklus alapján nézik. Akit tehát a valódi(hoz közelebb álló) fogyasztás érdekel, annak muszáj lesz az ADAC weboldalát böngésznie.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!