Február elején ismerhettük meg a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációját a japán belpiacos Vezel képében, most pedig itt van az európai változat, a HR-V, ami kizárólag öntöltő hibrid hajtással lesz megvásárolható. Utóbbi nem meglepetés, hiszen a padlólemez-társ kisautónál, a Jazz-nél is így tettek a japánok, a szabadidő-autónál azonban magasabb, 131 lóerős a rendszerteljesítmény.

Az egész karosszériát 1 centivel feljebb helyezték, a teljes magasság eközben 2 centivel csökkent. Az új első ülések jobban tartják a testet, a vezető környezetében könnyebben használható módon helyezték el a kezelőszerveket. A hátsó lábtér mérete 35 mm-rel bővül, vállszélességben is tágasabb a karosszéria. Megtartották a mágikus ülést, ledöntött támlával két – kiszerelt első kerekű – kerékpár szállítására képes a HR-V, az elektromos mozgatású csomagtérfedél automatikusan lecsukódik, ha eltávolodik a vezető az autótól.

Európában kizárólag az e:HEV öntöltő hibrid hajtással árulják a szabadidő-autót, amely 1,5 literes benzinmotort és két villanymotort használ, a rendszerteljesítmény 131 lóerő, a maximális nyomaték 253 Nm, az akkumulátort a csomagtérpadló alá építik be. A Honda Sensing vezetőtámogató rendszer nagyobb látószögű frontkamerát és gyorsabb képelemző processzort használ, sötétben is képes felismerni a gyalogosokat. Az új Honda HR-V lejtmeneti fékvezérléssel is rendelkezik, ami megkönnyíti téli útviszonyok közepette a meredek parkoló-lejáratok használatát.

Az európai Honda HR-V bejelentésével párhuzamosan a japán belpiacos Vezel modellel kapcsolatban is van újdonság, mégpedig az, hogy a Mugen tuningcég bejelentette az átalakítókészletét. A megszokott légterelőkön felül hűtőrács-takarót is kínálnak, de 18 colos felniket és piros padlószőnyeget is találni az új elemek között.