Ma már legendásnak számító elődeivel ellentétben a Citroën Tubik célja nem az áru-, hanem a személyszállítás, méghozzá különleges körülmények között. Luxus-környezet, rengeteg tér, dízel-elektromos hibrid hajtás.

A bejutást a jobboldalon lényegében teljesen egészében felnyíló ajtó könnyíti meg, illetve a lépcsőként lehajló küszöb. Elöl két ülés van, amelyeket akár hátrafelé is lehet fordítani – természetesen nem menet közben – ilyenkor a középső sorból asztalt lehet készíteni. A hátsó részben ezen kívül még rengeteg módja van az ülések átrendezésének, összesen kilenc személy utaztatására alkalmas a Tubik.

Sokoldalúan alakítható a beltér, de az áruszállítás ez alkalommal nm volt szempont Sokoldalúan alakítható a beltér, de az áruszállítás ez alkalommal nm volt szempont

A Type H szögletes orra nagy vonalakban felismerhető a karosszéria elején, egyébként a 4,8 méter hosszú, 2,08 méter széles és 2,05 méter magas karosszéria nagyon is modern megjelenésű, és javarészt nélkülözi az ablakokat. Biztos arra számítanak a franciák, hogy az utasok menet közben majd az internetezéssel töltik az időt. A Tubik tanulmányt egyébként a PSA dízel-elektromos hibrid hajtása mozgatja.

Lakóautó is lehet a Tubik, a belsejében ágyat is össze lehet hozni Lakóautó is lehet a Tubik, a belsejében ágyat is össze lehet hozni