A második és harmadik hely még korántsem lefutott történet, hiszen alig egy pont választja el egymástól a második helyen álló Sergio Perezt és a harmadik Charles Leclerc-t. Nyilván ennek a második helyezésnek már nincs akkora értéke, mint a világbajnoki címnek, de talán még ér annyit, hogy egy pár szép manővert lássuk az érte folyó küzdelemben. Megkedvelték az amerikaiak az európai gyökerű, főként európai központú Forma-1-et. 2021-ben hatalmas tömegek látogattak ki az austini versenypályára. Nagyon furcsa volt a látkép, hiszen a világjárvány előtt sem láthattunk ennyi nézőt itt. A verseny végén a pályára özönlő tömeg fantasztikus látvány nyújtott az ettől elszokott szemeknek. Több híresség is feltűnt az austini pályán, s ezt egy nagyon izgalmas verseny végi csatával hálálták meg a világbajnoki aspiránsok.

Nagy harc folyt 2021-ben a világbajnoki elsőségért küzdő Max Verstappen és Lewis Hamilton között az 56-körös futam végén, amelyből végül a holland került ki győztesen. A Mercedes hibrid korszakbeli dominanciája a COTA pályán megdőlt, a brit kénytelen volt beérni a második hellyel. A dobogóra a másik Red Bullal versenyző Sergio Perez állhatott fel. Az elmúlt tíz évben öt USA Nagydíjat Lewis Hamilton nyert meg, korábban a Mercedesnek igencsak feküdt ez a pálya. Lewis Hamilton egyik nagy kedvence, de idén nem igazán versenyképes sem a brit, sem az autója. A Red Bullnak ezzel szemben nem ez, hanem a következő két futam, a magaslati pályákon rendezett Mexikói és a Brazil Nagydíj helyszíne kedvez majd.

Nagy népszerűségre tett szert a Forma-1 az USA-ban, s ennek köszönhető, hogy jövőre egy újabb észak-amerikai helyszín, Las Vegas egy szokatlan időpontban, szombaton rendezett versennyel debütál a versenynaptárban. Várhatóan itt is megtölti a lelátókat a Forma-1 egyre bővülő rajongótábora. Már-már spártainak tűnhet majd Texas a két csillogó-villogó amerikai helyszínhez képest. Pillanatnyilag nincs amerikai pilóta a Forma-1-ben, de ezen a hétvégén a Formula 2-es bajnokság jelenleg harmadik helyezettje, Logan Sargeant, lehetőséget kap a Williamsnél. A 21 éves amerikai az első szabadedzés idejére megkapja Nicholas Latifi FW44-esét. Ezzel az elmúlt 30 év mérlegét tekintve ő lesz a negyedik amerikai pilóta, aki részt vesz egy Forma-1-es versenyhétvégén.

A 2020-as – koronavírusos – kihagyást követően az amerikai kontinensre tavaly már ellátogatott a Forma-1, s idén már Ázsia is sorra került. Japán megnyitotta kapuit a Forma-1 és a turisták előtt. Mexikó és Brazília után november 20.-án – a Labdarúgó Világbajnokság kezdetére időzítve – Abu-Dzabiban zárul a 2022-es Forma-1-es versenyszezon. Volt már esős és tiszta, valamint napos időben tartott USA Nagydíj is. Idén kellemesen enyhe, tiszta, de vasárnap helyenként felhős idő várja a Forma-1 mezőnyét a COTA versenypályán. A Ferrarinak kis matematikai esélye van a világbajnoki címre, de valójában mindenki azt várja, hogy a hétvégén a Red Bull megszerzi a konstruktőri koronát.

A verseny és a pálya
Texas fővárosa, Austin, Tavo Hellmundnak, egy helybéli pilótának köszönheti a Forma-1-es versenye létrejöttét. Hellmund ugyanis szoros barátságot ápolt az F1 egykori teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal. Miután Hellmund elintézte, hogy hazájában legyen Forma-1-es futam, a továbbiakban nem vett részt a szervezésben. A verseny szervezőinek sokáig főtt is a feje, hogy el tud-e a pálya készülni időben. Végül azonban tető alá hozták a projektet és Austin azóta, de már nem egyeduralkodóként rendez Forma-1-es futamot az USA-ban. Érdekessége a 20 kanyaros austini pályának az az igencsak meredek emelkedője, amely találóan „Az a rendkívüli út a mennyekbe” elnevezést kapta.
Az 56-körös USA Nagydíj október 23.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Austinban (Texas), a Circuit of The Americas (COTA) pályán. A pálya hossza: 5,513 km, a teljes versenytáv 308,405 km. A körrekordot Charles Leclerc tartja 2019-ből, ideje 1 perc 36,169 másodperc.