Több mint 52 éves a németországi átlagos-újautó vásárló, ráadásul mindez leginkább annak köszönhető, hogy soha nem vásárolt olyan kevés fiatal újautót, mint eddig: a 45 év alattiak aránya mindössze 27,4 százalék, ellenben a 60 év feletti vásárlók aránya meghaladja a 33 százalékot. A Duisburg-Esseni Egyetemen működő Center Automotive Research felmérésében a magánvásárlókat vizsgálták.

A német autómárkák között a legnagyobb fiatalodást a Mercedes érte el a nemrég elindított kompakt-inváziónak köszönhetően, de még így is az övé a legidősebb vásárlóközönség 54,8 éves átlagéletkorral. Az öregedésnek a legfőbb oka, hogy a nagyvárosokban megjelenő új szolgáltatásoknak köszönhetően (pl. autómegosztás) egyre kisebb az igény a saját gépjármű birtoklására, és ezen újfajta lehetőségek miatt sok fiatal lemond a saját gépjármű birtoklásáról. A drágaság nem annyira szempont, hiszen a kifejezetten alacsony árakkal működő Dacia márka vásárlóinak átlagéletkora 50,7 év, ami alig alacsonyabb az átlagnál. A fiatal vásárlókat nem lehet az eddigi módszer szerint a „még több lóerő, még több luxus” ígéretével a szalonokba csalogatni, mert nekik nem a teljesítmény számít, hanem például az, hogy menet közben is tudjanak kapcsolódni az internethez.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!