Egy kicsit elhamarkodottnak tűnik a 2023 márciusában bejelentett, és a tavalyi év utolsó hónapjaiban az utcára került felfrissített VW ID.3-as, hiszen most, alig pár hónappal később egy újabb, jelentős frissítést kapott a kompakt villanyautó. Ezúttal a belső teret alakították át, immár nem a műszeregység oldalán van az irányválasztó, hanem a jobb oldali bajuszkapcsoló vette át ezt a szerepet, és megérkezett az új generációs fedélzeti elektronika is a nagyobb méretű érintőképernyővel (12,9 col képátló) és gyorsabb hardverrel.

Utóbbival együtt érkezett a ChatGPT is, tehát a beszédvezérlés során (világnyelven) a mesterséges intelligencia segítségével keres megoldást a fedélzeti rendszer a használó problémájára. A nagyobb képernyőn helyt kapnak gyorselérést biztosító ikonok is, ami a kezelést hivatott megkönnyíteni. Németországban alapáron adják a 231 lóerős hátsó hajtómotort, a többi európai piacon gyárilag marad a 204 lóerős teljesítmény, amelyet aztán utólagos fizetéssel lehet 231 lóerőre növelni – ami lóerő-alapú biztosítással dolgozó országokban, például Magyarország, érdekes jogi problémákat is fel tud vetni, hogyan követi le a biztosítási díj változása a teljesítménynövekedést?

A Volkswagen ID.3 Pro S legfeljebb 175 kW-os villámtöltésre képes, ezenkívül a navigáció által betervezett töltésekhez előkondicionálja az akkumulátort az elektronika, ami több perccel tudja lerövidíteni a töltési időt. Aki befizet a Park Assist Plus rendszerre, az alkalmazásból távirányított parkolást is végezhet. Új a Wellness alkalmazás, ami frissíti vagy nyugtatja az utast, illetve 20 perces szundikáláshoz (töltési idő…) is megfelelő környezetet teremt a hangulatfény, klíma és zene segítségével. Apropó zene, a feláras tételek listáján már 12 hangszórós, 480 W teljesítményű Harman Kardon hifi is megtalálható.