Egyedülálló vállalkozásba kezdett Soponyai Géza hajóépítő. A hagyományos vitorlázat elhagyásával a repülőgépeknél használtakhoz hasonló merev szárnyat alkotott. Az Egyesült Államok nagy vitorlás versenyeiben az elv már gyakorlatnak számít, a világraszóló magyar újítás azonban a szárny összecsukhatóságában és annak bármely árbocra való felszerelhetőségében rejlik. Az ötletet két évvel ezelőtt vetette fel Fekete László gépészmérnök, vitorlázó.

„A hagyományos vitorlák eljutottak teljesítőképességük határáig, az ezekkel hajtott hajók nem gyorsíthatóak tovább. A vitorla is olyan, mint egy szárny, felhajtó erő keletkezik rajta. Ez adta az ötletet, hogy megvizsgálják a repülőgépeket és az így nyert tudást felhasználják a vitorlázásban is. Magyarországon még nem volt ilyen kezdeményezés.” – nyilatkozta Soponyai Géza.

Az Infiniti segítségével valósult me a karbon szerkezetes vitorla-szárny Az Infiniti segítségével valósult me a karbon szerkezetes vitorla-szárny

A szárnyak előnye, hogy nem torzulnak, nagyobb húzóerőt fejtenek ki, miközben kisebb a hajó dőlése, így könnyebb tőkesúly is elegendő. Mindezek a hajó kiemelkedő gyorsulásához vezetnek. A merev-szárnyakat korábban árboccal egybeépítve készítették, ami megnehezítette a tárolást és rendkívül költségessé tette a technológiát. A magyar szakemberek most ezeket a hátrányokat küszöbölték ki.

Soponyai Géza nem titkolt célja, hogy az újításnak köszönhetően Magyarország leggyorsabb hajójának büszke birtokosa legyen, és elnyerje a vitorláséletben a legnagyobb hazai elismerésnek számító Kékszalag díjat. A Balatonon idén 43. alkalommal tartott megmérettetés Európa leghosszabb nagyhajós távolsági versenye, amely nem kisebb kihívás elé állítja a vitorlázókat, mint a Balatonfüred – Kenese – Siófok – Keszthely – Tihany – Balatonfüred útvonal, hozzávetőlegesen 200 kilométer minél gyorsabb megtétele. A hivatalos rekord eddig 10 óra 40 perc.

Nem az újfajta vitorla az újdonság, hanem az, hogy összecsukható Nem az újfajta vitorla az újdonság, hanem az, hogy összecsukható

A szárazföldi próbákat követően májusban tették vízre a Balatonon. A szárny 19 méter magasra emelkedik, összecsukva pedig 3 méteres. A teljes szélessége 4 méter 80 centi, súlya a karbonszálas technológiának köszönhetően csupán 150 kilogramm. 14 db 1 méter 20 centis szelvényből áll, ez teszi lehetővé az összecsukhatóságot és a precíz beállítást. Felületét szupererős műanyag fólia borítja. A szárny oldalain az Infiniti emblémája díszeleg majd, így a kíváncsiskodók nem csak a hajó sebességéből állapíthatják meg, hogy Magyarország leginnovatívabb hajóját látják suhanni a vízen.