Már a Nürburgring-tesztköröket futják a Porsche belépő sportkocsi-sorozatának villanyautó-prototípusai, de addig még gyorsan piacra dobják az idestova 30 évvel ezelőtt piacra dobott Boxster-széria legvadabb tagját, a 718 Spyder RS-t. A lényeg a 911 GT3-asból származó, 500 LE/450 Nm teljesítményű szívó boxermotor, és az élmény javítása érdekében még a 40kg-nyi tömeget is kivettek az autóból – az opciós Weissach-csomagban titán kipufogórendszer, kovácsolt magnézium felnik csökkentik tovább a tömeget.

A gombnyomásra működő elektromos tető helyett kézzel fel- és leszerelendő ponyvát kap az autó, könnyű a kipufogórendszer, de nem csak azt lehet majd évezni, hiszen a pörgős boxer a levegőt a fejtámlák mellett-mögött elhelyezett nyílásokon át kapja, tehát a szívászaj is jelentős lesz. Alapfelszerelés a rövidre áttételezett 7 fokozatú duplakuplungos váltó, ami 3,4 másodperces 0-100 km/óra, 10,9 másodperces 0-200 km/óra gyorsulásra teszi képessé a nyitott 2 ülésest, a csúcssebesség 308 km/óra.

A legtöbb új karosszériaelem a testvérmodell 718 Cayman GT4 RS-ről származik, de például a nyitott változatnál rövidebb az első koptató, hatalmas hátsó szárny helyett pedig éles hátsó peremet használnak – az új karosszériaformánál ez az elrendezés adja az optimális leszorító-erőt. A 30 mm-es ültetés átvétele mellett a rugókat és lengéscsillapítókat lágyabbra vették, ez a hangolás jobban illik egy kabrióhoz. Minden Porsche 718 Spyder RS vásárló lehetőséget kap arra, hogy egyedi Porsche kronográfot vásároljon, amelynél a megjelenést az ügyfél által az autóhoz igazítják. Az autót először a Porsche központi, 75 éves jubileumi ünnepségén lehet majd látni Zuffenhausenben, majd nem sokkal később a Goodwood FoS-on is száguldani fog.