A 718 Cayman GT4 – és annak nyitott testvére, a 718 Boxster Spyder – eleve egy kihegyezett technikával rendelkező sportmodell, de az RS változat kedvéért tényleg elmentek a végsőkig a Porsche mérnökei – aminek meg is lett az eredménye a még álcázott autóval elért Nürburgring-köridő alapján. Most már tudjuk a tényeket is, tehát a 4,0 literes szívómotor maximális fordulatszámát 9000/percre emelték, a maximális teljesítmény 420-ról 500 lóerőre emelkedett, a maximális nyomaték 420 helyett már 450 Nm.

Annak érdekében, hogy az égéstereken a lehető legtöbb levegő áramoljon keresztül, a hátsó oldalablakok helyére légbeömlők kerültek – ezzel rögtön a szívászajt is elvitték az utasok füle mellé –, az oldalfalon megtartották a hűtőlevegő-szellőzőnyílásokat. Egyedüli váltóként 7 fokozatú duplakuplungos váltót kínálnak, melynél rövidebbre vették az áttételeket, így a sima GT4-hez képest fél másodpercet levettek a 0-100 km/óra gyorsulás idejéből, ami 3,4 másodpercet jelent! A csúcssebesség 315 km/óra. 35 kg-mal csökkentették a saját tömeget a GT4-eshez képest a karbon fokozott használatával, a hangszigetelés minimalizálásával, vékonyabb üvegek beépítésével. Az új aerodinamikai csomag része a rögzített hátsó szárny, a 30 mm-rel csökkentett hasmagasság és a tényleg működő diffúzor – mindezek összesen 25%-kal nagyobb leszorító-erőt eredményeznek.

Az utcai autóval együtt mutatták be a Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport változatát, amely a cég belépő versenyautója lesz a jövőben. Az 500 lóerős teljesítmény 75 lóerővel (+18%) növekedett az előzőhöz képest, ami a versenypályákon akár 2%-os köridő-javulást is hozhat. Az 500 lóerő a korábbinál 500-zal magasabb, 8300/perces fordulaton adja le a 4,0 literes boxer, de a 425 Nm-ről 465 Nm-re emelkedett nyomaték 600-zal alacsonyabb, 6000/perces fordulaton mérhető. A váltó már itt is a 7 fokozatú duplakuplungos egység.

Teljesen új lengéscsillapítókat fejlesztettek a versenyautónak, a felfüggesztésben a hasmagasság, a kerékdőlés és a kerékösszetartás is gyorsan állítható, illetve ugyanez elmondható a stabilizátorokról. A Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport az első versenyautó, amelynél nem szénszál, hanem természetes szálakkal erősített műanyagot használnak. Az alapár 196 000 euró, extraként lehet csendesebb (vannak versenypályák, ahol decibel-korlát van) kipufogórendszert is rendelni.