Nemrég ismerhettük meg a Porsche Panamera 3. generációját, amelyről korábban ugyan elárulták, hogy összesen 4 plug-in hibrid hajtást is kínálnak majd hozzá, de a piaci bevezetésnél ezek közül csak a Turbo E-Hybrid jelzésű, 680 lóerő rendszerteljesítményű rendszer volt elérhető. Most azonban 2 újabb plug-in hibrid hajtás jelent meg a palettán, mert vannak piacon, ahol egyeduralkodóak ezek – a velük együtt járó anyagi/adózási előnyök jóvoltából.

A Porsche Panamera 4 E-Hybrid esetén a 2,9 literes V6-os biturbó teljesítménye 304 LE, a rendszerteljesítmény 470 LE/650 Nm, ami 4,1 másodperces 0-100 km/sprintre elég, a csúcssebesség 280 km/óra, az elektromos hatótávolság 79-93 km. A Porsche Panamera 4S E-Hybrid esetén a 2,9 literes V6-os biturbó már 353 LE teljesítményű – a magasabb fordulatszám-tartományokban jobban húz az erőforrás –, a rendszerteljesítmény 544 LE/750 Nm, amivel 3,7 másodperc alatt letudható a 0-100 km/óra gyorsulás, 290 km/óra a csúcssebesség, az elektromos hatótávolság 78-90 km. Mindkét plug-in hibrid hajtásnál 1,4-1,0 l/100 km a szabványos fogyasztás, amihez 27,6-25,3 illetve 28,6-25,9 kWh/100 km elektromos fogyasztás társul.

Az előző generációhoz képest 45%-kal nagyobb kapacitású az akkumulátor, a 25,9 kWh-s telep töltésére 11 kW-os fedélzeti töltőt használnak, amivel 2 óra 39 perc a töltési idő. A váltóba beépített villanymotor a kisebb forgórész miatt könnyebben pörög fel, teljesítménye 190 LE/450 Nm, energia-visszatermelésre 88 kW teljesítménnyel van lehetőség.

Amíg van energia az akkumulátorban, a Porsche Panamera E-Hybrid modell elektromos módban indul, csak később vált át hibrid üzemmódra, utóbbiban a vezérlőelektronika a navigáció (forgalmi helyzet) és a domborzati viszonyok (térkép) alapján optimalizálja a benzinfogyasztást. E-Charge mód választásakor városon kívül haladva akár 80%-is is feltölti az akkumulátorát az autó, hogy aztán városban helyi károsanyag-kibocsátás nélkül tudjon haladni.